Syns schizofreni

Mer
7 år 8 månader sedan #854961 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Syns schizofreni
Schizofreni syns för det mesta! Många Schizofrena har ett exentriskt beteende och utstrålning! Även kroppsspråket kan vara stelt och osäkert och många sköter inte sin hygien! Många med schizofreni har även Aspergers Syndrom som innebär att dom läser av människor på fel sätt! Vid Asperger syndrom är det vanligt att dom försöker se andra i de problemena som de själva har!
Mer
7 år 8 månader sedan #854982 av Cider
Svar från Cider i ämnet Syns schizofreni
På psykmottagningen vågar eller orkar inte patienterna möta varandras blickar i väntrummen. Alla mår för dåligt. Det luktar ofta "otvättade kläder" när vissa gjort sitt på toaletten.

Utmärkande för svår psykisk ohälsa, NPF osv är att man inte klarar av att ta hand om sig på flera/många plan. En negativ konsekvens (ett negativt symptom) leder till en annan som blir till fler.

Andra säger att det syns i ögonen att jag inte äter så mycket medicin längre. "Annan lyster".
Mer
7 år 8 månader sedan #855029 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Syns schizofreni
För någonting som inte är ett svärord, tänk på att de ni träffar på en psykmottagning för det mesta mår sämre än er själva, men inte är sämre människor för det, de kan vara de mest empatiska ni träffat, trots vad de säger för stunden. Lär känna människan ni träffar och var mot den människan på människan i frågas på dennes egen bas. Det mest basala.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #855031 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Syns schizofreni
Bara en gång har jag talat med icke-personal (utom i känslohanteringsgruppen) himlars vad chockad jag blev. Fast det var en jag redan kände, så det var inte så konstigt.
Mer
7 år 8 månader sedan #855033 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Syns schizofreni
Jag är för fet för att platsa i mina excentriska kläder nu... :(
Bilagor:
Mer
7 år 8 månader sedan #855042 av Cider
Svar från Cider i ämnet Syns schizofreni

MsTibbs skrev: Bara en gång har jag talat med icke-personal (utom i känslohanteringsgruppen) himlars vad chockad jag blev. Fast det var en jag redan kände, så det var inte så konstigt.


Jag trodde att du pratade lite med andra patienter på avdelningarna när du varit inlagd? (Ursäkta om meningen blev konstig men jag orkar inte formulera mig bättre).