Fakta om sjukdomen

Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1066780 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Om sjukdomen
Jag frågade psykologen en gång: - "Det är väl rätt kört för oss psykisk sjuka att söka jobb?". Psykologen svarade: - "Ja, det är nog så!".

En annan gång hörde jag ett par gubbar prata om mig. Den ena sa: - "En sådan som han har väl inte en chans att komma in på arbetsmarknaden?". Den andre svarade: - "Nä, inte en chans!".

Så vad göra? Jo, jag håller på och bygger upp en hobbyverksamhet. Inom några år ska jag väl ha tillräckligt med resurser att skapa inom elektronik och skapa USB-minne musik + kanske skriva en bok.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 10 månader sedan #1066782 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Om sjukdomen
Tror ni schizofreni är ärftligt eller miljöfaktorer? Själv tror jag både och.
Mer
5 år 10 månader sedan #1066783 av Geta
Svar från Geta i ämnet Om sjukdomen
Jag tror också både och.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1066816 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Om sjukdomen
Eftersom det ligger i generna övertydligt för mig då sjukdomen ligger längre tillbaka. min farmors mor dog 1908 på mentalsjukhuset I Lund hon ligger begravd där. Hennes man skilde sig då och skaffade ny fru. Och min far kommer från hans föräldrar som var kusiner så det finns en dubbelbindning där

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 10 månader sedan #1066822 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Om sjukdomen
För min del var det nog att jag stressade mycket under en tidsperiod som utlöste sjukdomen. Jag har vad jag vet ingen i släkten med schizofreni.

/Dave
Mer
5 år 10 månader sedan #1066825 av Geta
Svar från Geta i ämnet Om sjukdomen
Nej, ingen nu levande i släkten har schizofreni och inte heller bipolär.