Problem med ilska

Mer
5 år 5 månader sedan #1111316 av Erik
Problem med ilska skapades av Erik
Nån annan som har problem med ilska? Det är kanske mitt primära symptom. Under ilskan kan sorg gömma sig, den kan bero på missförstånd, och sen vet inte jag, men försöker lösa det, pratar om det med de jag blir arg på. Blir så förbannad att pulsen ökar mycket :|
Mer
5 år 5 månader sedan #1111321 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Problem med ilska
Jag vaknade kl 05 i morse o va förbannad, satte på en skiva o gick o la mig igen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1111325 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Problem med ilska
Min förra psykiatriker frågade mig, kan man bli ilsken om man inte får den Akineton man stått på? Ja, sade jag man kan bli topp tunnor rasande för något man annars inte har problem med. Han sade en kvinnlig patient skällde ut mig när jag vägrade skriva ut den till henne. Tror jag gjorde det stående gav en Metro så doktorn kan hålla sig ajour med verkligheten..

Han satte aldrig ut Akineton på mig. Förstår honom!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1111328 av memphis
Svar från memphis i ämnet Problem med ilska
Du kanske behöver ADHD- medicin. Den blir man lugnare av, om man har ADHD då. Bara ett förslag, du kanske inte alls har ADHD.
Mer
5 år 5 månader sedan #1111435 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Problem med ilska
Ilska eller fientlighet är ett psykossymptom. När man mäter hur stark psykosen är tillhör fientlighet ett av 7 olika symptom. Antipsykotika har effekt mot det och starkast effekt har Clozapine och Zyprexa.
Läs mer om ilska här:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/5058-ilska
Mer
5 år 5 månader sedan #1111460 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Problem med ilska
Man kan må bra utan Akineton, men utan, kan det snabbt vända från att må bra till topp tunnor rasande i nästa sekund Man blir ytterst labil. Vet man om det sker inget, vet man inte hänger smockan i luften

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum