för gammal..försent?

Mer
17 år 6 månader sedan #51109 av aspie
Svar från aspie i ämnet för gammal..försent?

Flux skrev: Ett verkligt gott tecken för dig är ju att du är såpass frisk att du klarar av att skriva in till Viska!!

Jag tycker att det finns bara påfallande friska människor här. Jag har inte ännu stött på en enda galning här.

-aspie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #51111 av
Svar från i ämnet för gammal..försent?
Men en hel del udda typer. Jag gillar udda.
Mer
17 år 6 månader sedan #51123 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet för gammal..försent?
Har hört andra om skillnaden mellan BUP och vuxenpsykiatrin, men det beror bara på resursbrist - inte på att det är kört vid 18, 20, eller 25 etc. För det är det inte!

Det är svårt att mobilisera inre styrka när man inte mår bra. Men det är viktigt att du inte bara ser ditt dåligtmående (även om det ibland är vad som känns och märks mest), utan också de resurser du faktiskt har, för alla har resurser. Det är också viktigt att du inte låter dig stressas av tiden som bara går... kan det kännas som.

Enligt min erfarenhet är ens viktigaste uppgifter som sjuk att:
1) Acceptera dina begränsningar fn, och försöka se det positiva i det du fortfarande kan göra. Gör hellre ofta och lite, än stora ambitiösa ryck vad gäller liv, personlighet mm. (Inte ens friska orkar med såna ryck!)

2) Var rädd om de kontakter du har, både vad gäller familj, vänner, och personer som du tycker om och fungerar med i psykiatrin (om sådana finns). Dvs, bli inte för besviken på deras ofullkomligheter och brister. Men acceptera samtidigt inte vad som helst av en 'vän' bara av rädsla för ensamheten. Glöm aldrig att du är värd din egen respekt!!!

/SylviaP

Ps. Sorry om det blev lite flummigt, men jag kan inte uttrycka det som iallafall hjälpt mig bättre än såhär just nu...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #51124 av
Svar från i ämnet för gammal..försent?
20-21 är ingenting. Du är inte gammal.
  • ****
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #51210 av ****
Svar från **** i ämnet för gammal..försent?
de e ju de att åren går liksom..missat massor..de e la nu man ska leva..
missat allt..o fortsätter o missa allt.
är ju ingen som kan/vill hjälpa..alla har liksom gett upp verkar de som.
vill ju kunna flytta..som alla andra normala liksom.

fast samtidigt har ja endå gett upp allt de där...kommer la bo hemma tills dom kastar ut mej..bryr mej inte längre..inte planerat att ha nått liv direkt endå.

mitt liv består av min häst..de är väl de enda ja lever för..
är så efter i allting..alla mina vänner som nu verkar glömt bort mej totalt har bra liv..roliga liv..gör saker..

men får väl ha de såhär resten av livet..fast vill inget annat endå..så spelar ingen roll..
  • ****
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #51214 av ****
Svar från **** i ämnet för gammal..försent?
vill liksom leva lika mycke som ja inte vill..