Hur vill du att ditt liv ser ut om 5 år?

Mer
4 år 1 månad sedan #1235239 av mrsearlgray

Clean skrev: Jag har för mej att om man studerar till läkare tror jag att utanför lektionerna ska man plugga i 40 timmar per vecka på sin lediga tid. Men det kanske inte stämmer?

jo det är ju rätt tufft! men tänkte försöka iallafall, min backup plan är att läsa till historiker :)
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235240 av Clean
Guuh va intressant! (:

Men läkare kan jag se dig vara!
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Clean.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235241 av Amandara
Läkarlinjen verkar superkul. Jag läste en halv termin och det var cellbiologi och biomedicin - superintressant! Jag älskar kemi och känner mig hemma där. Och vilka resurser som satsas på läkarlinjen- jämfört med sjukgymnastutbildningen. Det var liksom på riktigt. Efter att jag hade läst 2.5 år på sjukgymnastutbildningen hade jag studievana och kunde tugga mig igenom litteraturen på ett bra sätt. Utgå alltid från föreläsningsanteckningarna - det är de som pointar ut vad som är viktigt att läsa. Det var superintressant. Men jag blev akut sjuk och kunde inte fortsätta. Synd för det hade varit kul att jobba med medicin, forska, kirurg, neuropsykologi....
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235242 av mrsearlgray
ja har drömt om att bli läkare sen jag var liten och nu skulle jag vilja forska om schizofreni och jobba inom psykiatrin eller neurologi! :D
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235244 av Amandara
Sounds nice! Jag är mest intresserad av neuropsykiatri eller att forska, men jag är rätt händig så kirurg skulle nog oxå funka. Man får tänka vad man har gör förutsättningar.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235252 av Clean
Drömmar uppfylles många ggr av hårt arbete och först då. Och sen när man har kämpat i ett antal år så kommer det så kommer den härliga känslan tänk sig att jag lyckades och nu lever jag i min dröm. Och den känslan är starkt och helt jävla underbart och fantastiskt. Bästa känslan ever!