Man ska ha fullt upp

Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1243684 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Man ska ha fullt upp

Fantasio skrev: Idealet är om man mår bra att ha heltidsjobb och familj. Arbeta åtta timmar om dagen och komma hem till en familj, vilken man tar hand om efter bästa förmåga.

Med partner och barn har man alltid saker att göra. Är man ensamstående utan intressen blir det lätt att man hänfaller åt grubblerier och det mår man inte bra av i längden.

Kompisen är liksom jag ensamstående och han var hemma hos mig på en snabbvisit förut, han kände sig ensam.

Hjärnan kräver rikligt med stimuli. Generation efter generation har mejslat fram nutidsmänniskan. Får den inte nog med intryck blir det helfel, man blir ett original.

Jag trivs med att ej ha arbete, men det är för att jag ej har ork med det. Jag skulle vilja göra något konstruktivt och inte bara sitta och glo.

Når studietiden var over visste jeg at det var slutt. Jeg hater premstursykepleiere som har satt meg i denne situasjonen. Leger som sier at jeg godt liv, lyver så det renner av dem. Leger topper selvmordstatistikken i alle land. Et liv på mentalsykehus ville vært bedre for meg enn dette. Men døden alltid best, uansett hvor godt liv man har, er det utilfredsstillende i det lange løp.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by IngeF.
Mer
4 år 1 månad sedan #1243687 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Man ska ha fullt upp
Jag klarar inte av att ha mer än en, högst två aktiviteter per dag. Stressen börjar gnaga i mig och jag känner för att dricka och inte göra ett smack. Förr i världen sprang jag omkring som ett torrt skinn och jag förstår nu att det var ett sätt att driva ångesten på flykten. När min psykoterapeut sparkade ut mig kom ångesten ifatt och jag gjorde mitt första självmordsförsök, egentligen ett rop på hjälp. Det var en jobbig tid i mitt liv, en bland många. Jag låg på sängen och skrek in i kudden för att det inte skulle höras in till grannarna.
Mer
4 år 1 månad sedan #1243690 av Geta
Svar från Geta i ämnet Man ska ha fullt upp
Ja, det var ett stort steg att sluta hos sin psykoterapeut efter många års samtalsterapi.
Mer
4 år 1 månad sedan #1243855 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Man ska ha fullt upp
Det verkar som man inte blir frisk av psykoterapi. tryskey var väl positiv till sin psykoterapi och mådde bättre efteråt. Men det var efter 8 år många förbättras då utan psykoterapi.
Mer
4 år 1 månad sedan #1243860 av Geta
Svar från Geta i ämnet Man ska ha fullt upp
Men om man lämnas åt sig själv och inte har någon att prata med går tankarna runt i en cirkel. Man behöver få input utifrån. De flesta som insjuknar i schizofreni har varit väldigt ensamma innan.
Mer
4 år 1 månad sedan #1243870 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Man ska ha fullt upp
Er man alvorlig psykisk syk, så er psykoterapi meget skadelig. Psykoanalyse kan være et harmløst intellektuelt tidsfordriv, om man er frisk og har for mange penger.