Vad är livskvalitet för er?

Mer
4 år 2 veckor sedan #1248865 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad är livskvalitet för er?
Gränna är väl inte ett litet samhälle utan granne med Jönköping med många invånare.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 3 år 8 månader sedan #1248892 av Amandara
2500 invånare ca. 4 mil från Jönköping. Där finns en maffig trappa uppför berget så man kommer ut på stigar. Bra konditionsträning.

Jönköping där jag bor nu ca 100 000 invånare. Bor i centrum. Massa restauranger och pubar i min stadsdel. Men jag bor på 8e våningen in mot kyrkogården så jag hör inget liv. Är aldrig ute efter 18 heller. Är jag det någon gång på en helg ba vilket liv.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
  • dietcoke
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 veckor sedan #1248916 av dietcoke
Svar från dietcoke i ämnet Vad är livskvalitet för er?
Livskvalitet är även att få vara ute i naturen. T.ex en skogspromenad gör mycket positivt för måendet.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1276954 av Stoneage
Att må så bra som möjligt.
Att ha/känna frihet.
Att kunna disponera min tid som jag vill (förtids pensionerad).
Att utvecklas.

Att försöka praktisera det aforismen "i det enkla bor det vackra" betyder för mig,
vad detta ger mig när jag lyckas.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Stoneage. Orsak: Komplettering med sista raden och sista stycket.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1276958 av Nissegossen
Lyvix,
Hej och välkommen till viska.se

ingrid64marie skrev: Att man är i harmoni, det kan vara svårt ibland det viktiga och vad jag alltid försöker låta bli att bli, det är bitter på att man har fått en sjukdom, bitterhet hjälper dig aldrig inte heller att ömka sig, istället acceptera och lära dig att leva med sjukdomen det är min egen medicin till mig själv och det hjälper, och det är den bästa medicinen man kan ge sig själv tycker jag.

Jag håller med, jag har inte råd med att bli bitter, släpp och gå vidare, då livet är för kort för att bli bitter, att älska, glömma och förlåta är livets stora gåta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1276969 av Cosmos
Livskvalitet är att ha flyt. När allt klaffar i varandra utan speciell inblandning från min sida. Allt blir enkelt och hanterbart.
Allt går också lättare om man har kort tid på sig och lyckas med sitt projekt.

Annars kan livskvalitet vara då man har badat på sommaren och ligger och soltorkar efteråt. En riktig peak experience!