Jag vill vara förståndshandikappad

Mer
3 år 10 månader sedan #1263773 av krokus
MsTibbs,
Ja, då förstår jag! Tack! :)
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1263815 av Fantasio
Jag grubblar om saker, hur livet kom till, hur universum bildades. Men grubblar även på vardagliga saker. Som förståndshandikappad är man nöjd och glad. Full fart hela dan. Bada, spela bowling, gå och dansa, träffa kompisar.
Mer
3 år 10 månader sedan #1263819 av Geta
Om man tillhör LSS så är samhället skyldigt att erbjuda sysselsättning. Ibland undrade jag i omsorgen. Ungdomarna gick först i särskola på dagen. Sedan gick de till Fritids och på kvällen hade de också aktiviteter. Förstår inte hur de orkade?
Mer
3 år 10 månader sedan #1264008 av Admin1
Min pappas granne hade en utvecklingsstörd son, som var ganska jobbig för han frågade samma sak hela tiden. Förstår att föräldrarna vill ha dem ständigt sysselsatta så de själva slipper besvär.
Mer
3 år 10 månader sedan #1264012 av Geta
Det misstänker jag också!
Mer
3 år 10 månader sedan #1264025 av Nissegossen

Geta skrev: Om man tillhör LSS så är samhället skyldigt att erbjuda sysselsättning. Ibland undrade jag i omsorgen. Ungdomarna gick först i särskola på dagen. Sedan gick de till Fritids och på kvällen hade de också aktiviteter. Förstår inte hur de orkade?


Ja, vi med psykisk sjukdom är kommunen pliktiga att skaffa oss en meningsfull fritid genom olika ställen med gemenskap på den tiden när vi inte har arbete att gå till.

Dock oerhört tråkigt att jag inte fick det från det offentligt utan att jag fick ingen hjälp i början då jag var psykotisk och gick hemma utan någonstans att gå för oss sjuka som fick gå hemma för det fanns inget från början när jag var sjukskriven, det jag var, var självmordsbenägen men klarade mig då jag aldrig verkställde planerna på självmord, det var så nära att jag stod med avgörandet när jag stod inför det omedelbara att i nästa sak jag gjorde om det varit ett omedelbart döden om jag valt så

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum