Jag vill vara förståndshandikappad

Mer
3 år 6 månader sedan #1292436 av Nissegossen
Glada Hudik

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1292437 av Jocke
Aspergers är ju högfungerande autism och behöver inte vara förståndshandikappade? Erkänner att jag i de flesta fall går i gång på saker som är bagatellartade, men kan lika gärna hålla mig undan. Jag tror ändå inte jag skulle vilja vara helt förståndshandikappad, men dem söker sig ofta till varandra och det är ju bra bara det.

Sedan har jag kompisar som är lätt utvecklingsstörda, om man nu får använda den termen numera? De lever i normala relationer eller är singlar, men de flesta verkar ha det bra trots allt. Men alla har vi drag av olika personligheter, utan att vara särskilt drabbade av det.

Vars är världen på väg?
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Jocke.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292441 av Nissegossen
Mer
3 år 6 månader sedan #1292445 av Lejonhjärta
När det gäller förståndshandikapp och antipsykotiska läkemedel, så kan jag berätta att då min plastsyster fick en reaktiv psykos som tonåring så vägrade de dels att lägga in henne, dels så fick hon inte mediciner -- just för att hon var handikappad.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292450 av Maxjohan1983

Cosmos skrev: Det finns ett preparat som heter Androcur vilket hämmar sexlusten. Det är det som kallas kemisk kastrering. Det är ju tänkbart att de får något sådant.

www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId...3&scrollPosition=591

Jaha. Det finns sånt. Jag skulle då inte vilja ta något spdant preparat. Aldrig i livet. :)

Admin1 skrev: charlie2 beställde Androcur på nätet och använda. Hans bröst ökade i storlek av det.

Jag minns han snackade om att han hade beställt hem ett preparat för kemisk kastrering, som jag förstod var det för han hade dåligt samvete att han tittade på porr. Kanske jag missuppfattat det där med porr?

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 6 månader sedan #1292452 av Geta
charlie2 kastrerade sig för att han trodde att han skulle bli lugnare på det sättet. Det var innan han fick psykiatrisk vård. Sitt porrintresse tror jag inte att han hade så dåligt samvete för.