Vem är medial härinne?

Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1275577 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vem är medial härinne?

Geta skrev: Att känna andras känslor är att sakna filter. Det utmärker schizofreni.


Ok, jag har alltid haft rätt tunt filter. Är det inte ofta så för introverta? Jag är iof mellan introvert och extrovert. När jag var liten gillade jag att leka själv.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 8 månader sedan by Zoidar.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1275587 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Vem är medial härinne?
Att känna andras känslor har inget att göra med schizofreni, snarare med hur pass sensitiv du är. Och det är i kombination med att läsa av kroppspråk.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1275629 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vem är medial härinne?
Jag brukar ibland fråga om människan ifråga känner samma sak som mej. För jag känner hennes eller hans känslor som det vore mina. Då blir det en separation och jag får tillbaka mina egna känslor. Det är väldigt jobbigt att känna andras känslor. Särskilt om dom är jobbiga. Ibland lyckas jag koppla bort känslorna, men jag gillar inte det. Men det kan va bra ibland när särskilt om människor runt mej är negativt stressade. För att ta det lugnt. Men ibland när det blir fel kopplar jag bort när någon mår dåligt och vill ha stöd från mej, men kan inte hela tiden finnas som stöd så kopplar jag bort känslorna för att själv börja må jättedåligt. Men då kopplar även bort stödet.
Mer
3 år 8 månader sedan #1275779 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vem är medial härinne?
Tror inte på det mediala, men jag har släktingar som tror sig kunna förutse framtiden bl.a
Mer
3 år 8 månader sedan #1275788 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vem är medial härinne?
Jag tror på det mediala. För att jag gick till en spådam när jag var 17, och det hon sa slog in 5 år senare.
Mer
3 år 8 månader sedan #1275789 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vem är medial härinne?
Jag tror också på det mediala. Har fått så många bevis.