En psykos?

Mer
3 år 5 månader sedan #1301906 av Geta
Svar från Geta i ämnet En psykos?
Min första psykos var lika skräckinjagande som de följande.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301933 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet En psykos?
Jag har haft det som memphis. Men jag var förbannad över att inte få vara ifred. Få hela sitt liv vrängt ut och in, granskat och kommenterat - som jag upplevde det. Det var en fasa. Hur man kan tro att man är I centrum för allt är en gåta. Det är inte logiskt för 5 öre. Men så känns det inte när man är I psykos och är i sin vridna verklighetsuppfattning. Hemskt stressande.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301940 av Rhododendron
Svar från Rhododendron i ämnet En psykos?
Jag menade mer hur länge den varar. Vad menar man när man säger en psykos. Varar den dygnet runt?
Mer
3 år 5 månader sedan #1301943 av björk
Svar från björk i ämnet En psykos?
Jag fick nån organisk psykos.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301956 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet En psykos?
inga av mina psykoser har varit som "Skräckupplevelse".
Mer
3 år 5 månader sedan #1302053 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En psykos?

Rhododendron skrev: Jag menade mer hur länge den varar. Vad menar man när man säger en psykos. Varar den dygnet runt?


Är man psykotisk är man det dygnet runt under tiden psykosen varar men för mig av tecknen på psykos har jag kvar tecken på sjukdomen så att det fortfarande är ett psykotiskt tänkande men det är normaliserat så jag kallar det tillståndet jag är för psykotiskt ty jag tror inte jag gått ur psykosen den pågår lågintensivt inom mig fortfarande. Jag är inte fri från sjukdomen. Men fungerar i verkligheten jag är i.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum