ospecifierad icke organisk psykos

Mer
3 år 3 månader sedan #1314943 av Geta
Det är vanligt vid bipolär sjukdom.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314945 av Challe
Jag vet inte om jag har bipolär sjukdom, tycker jag är för lugn och passiv för det även om humöret kan pendla ganska mycket i en psykos. Upplever en startsträcka när jag får psykos då altting känns överintensivt och jag har mer energi och behöver mindre med sömn, är liksom hypervaken och ägnar mig åt det jag kallr dagdrömmar som kanske är fantasier, min inre värld så att säga.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314947 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet ospecifierad icke organsik psykos
Har du bett din psykiatriker att göra en utredning vilket du har rätt till. Är rösterna jobbiga? När jag hör röster blir jag livrädd emellanåt. Det är en skräck.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314948 av Challe
Jag har gjort en utredning förut för bla annat asperger autism och add.Hade inte asperger eller autism. Psykologen sa att hon egentligen ville sätta diagnosen ADD på mig men att jag inte riktigtnådde upp eller om det behövde utredas mera eller hur det nu var
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314950 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet ospecifierad icke organsik psykos
Om hon ville sätta diagnosen ADD och inte gjorde det eller att det behöver utredas mera varför skedde inte nåt av detta? Avsluta du själv utredningen? Jag är rätt övertygad att du har en blandning mellan schizotyp och schizofreni! Hur länge har du hört röster?

Jag tycker du ska begära en full utredning för dina frågor gällande schizoid, schizotyp och schizofreni. Så att du får svar så slipper du din frustration att inte veta.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314953 av Challe
Jag var 30 när jag fick min första psykos och då började jag höra den här inre rösten. De yttre rösterna som jag hör på kvällar och nätter ibland började för ett par år sedan och sen i somras i år har de blivit mycket tydligare. Jag har till och med hör tydligt var de sagt ett par gånger nu. Den ena var en man som sa " Nu får det vara slut på det här jävla drickandet" och den andra var en grupp röster som reciterade en bön, jag tror det var nåt liknande Herrens bön. Annras hör jag musik och ibland en massa tjoande och skrattande som om det pågår en fest. Det är detta jag kallar min klarhörsel då jag har en mamma som hör röster på nätterna ibland och en morbror som ser vad han tror är döda männiksor om nätterna. Båda är friska och har aldrig haft en psykos så funderar på om den delen är genetisk eller nåt