Är så trött...

Mer
17 år 2 månader sedan #68666 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Är så trött...
Ta en tupp-lur

Eller mer passande: take a cat nap !
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 2 månader sedan #68675 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Är så trött...
Det får bli en thee-nap!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 2 månader sedan #68677 av mopa
Svar från mopa i ämnet Är så trött...
Hej kenth, välkommen hit. Usch, det låter som du har det jobbit, det är inte kul när mediciner gör att man mår dåligt. Har du diskuterat det med din läkare? Jag har leponex, zyprexa, xanor o stesolid ibland. Har inga besvärliga biverkningar..zyprexan gör mig lite trött, men inte så farlit. Hur man får sjukbidrag o sånt vet jag inte, jag är förtidspensionär, men det fixade läkaren tror jag. Jag är 38, så jag kanske kan få nån sysselsättning i framtiden, men nu funkar det inte. :)
Mer
17 år 2 månader sedan #69092 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Är så trött...
Hej Kenth och välkommen!

Jag fick helt sjukbidrag cirka 1997...och sedan 2003/04 har hälften var, av sjukbidrag och lönebidrag...sjukbidraget var ju klart ett lyft för mig, eftersom jag hade soc.bidrag eller KAS, som det hette då...
Mer
17 år 2 månader sedan #69106 av Kenth
Svar från Kenth i ämnet Är så trött...
Tack för alla svar, skulle vilja veta mer om just sjukbidrag, vilka rättigheter när det gäller LSS m.m. när man lider en psykiskt sjukdom.

Mår urtaskigt, inte vari ute på några dagar bara sitter hemma och tankarna rusar, ångest och annat skit, ätit 40 Mg Oxanscand per dag och det är väll den medicinen som "räddat livet" på mig i detta läge.

Tackar på förhand.
Mer
17 år 2 månader sedan #69127 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är så trött...
Sjukbidrag kallas numera oftast för sjukersättning eller aktivitetsersättning om man är yngre än 29 år. Du kan läsa mer om sjukersättning på Försäkringskassans hemsida:
www.forsakringskassan.se/privatp ... e/sjukers/