Vad är värst?

Mer
19 år 6 månader sedan #5579 av Zedd
Vad är värst? skapades av Zedd
Jag skulle tycka det var intressant att höra vad du tycker det enskilt värsta med att ha schizofreni är? Ångesten, rösterna, biverkningarna av medicinen eller vad? Själv tycker jag det värsta faktiskt är oförmågan att vara flexibel, vilket jag kanske är ensam om att tycka.
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #5580 av
Svar från i ämnet Vad är värst?
Biverkningarna helt klart.. Det är inte kul att vara impotent när man är 19 :cry:
Mer
19 år 6 månader sedan #5581 av erco
Svar från erco i ämnet Vad är värst?
En del är att folk inte förstår hur man funckar av och till. Och oförmågan som du sa att vara flexibel.
  • Solblomma
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #5588 av Solblomma
Svar från Solblomma i ämnet Vad är värst?
jag tycker nog biverkningarna. För det är väldigt obehagligt att känna det som om man sitter i en glaskupa...Urk! jag tänker nog börja sätta ut min medicin snart. och satsa på psykoterapi istället. Det ska tydligen vara lika effektivt. Läste i mammas senaste psykolognytt. återkommer till det senare för alla som är intresserade.
Mer
19 år 6 månader sedan #5593 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vad är värst?
-
Mer
19 år 6 månader sedan #5616 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad är värst?
Det finns studier gjorda på detta och jag tror det var ångest och depression, som mest påverkade livskvaliten negativt. Negativa symptom, som är besläktade med depression är också jobbiga.

Personligen tyckte jag att problemen med minnet, som jag hade som insjuknad var värst. Det var jobbigt att inte kunna minnas det man just läst. Man kände sig verkligen sjuk och handikappad när man upplevde det. Dessbättre har besvären försvunnit, men jag fick läsa och skriva mycket i åratal för att det skulle försvinna.