schizofreni

Mer
16 år 10 månader sedan #79053 av pleiade
Svar från pleiade i ämnet schizofreni
Ja det er slitsomt .? .?
Mer
16 år 10 månader sedan #79060 av Oktober
Svar från Oktober i ämnet schizofreni
Jeg har diagnosen paranoid schizofreni og kan vel ikke akkurat skryte av å fungere normalt i og med at jeg nettopp har kommet meg ut av et 8 måneder langt sykehusopphold. Jeg hører fortsatt stemmer og er fortsatt plaget med tanker om at maten er forgjiftet, bare at jeg nå vet at disse tankene er vrangforestillinger.

Jeg får 500 mg leponex og 20 mg serdolect. Men hadde det vært opp til meg ville jeg heller hatt abilify i og med at den gir mye mindre bivirkninger. Hvorfor vil du bytte?
Mer
16 år 10 månader sedan #79063 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet schizofreni
Jag tror det är få som måste ta antipsykotika för att inte återinsjukna som har normala liv med arbete och vänner. De finns, men dit räknas inte jag. Jag är ensam och skulle inte klara att jobba utan att bli sjuk igen. Tar Abilify.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
16 år 10 månader sedan #79079 av pleiade
Svar från pleiade i ämnet schizofreni
Oktober,

Jeg vil bytte pga at jeg lir så våken om nettene av dem...og fordi jeg har lagt på meg mye,har lyst å prøve zeldox.
Mer
16 år 10 månader sedan #79088 av aspie
Svar från aspie i ämnet schizofreni

pleiade skrev:

Figuren skrev: Jo, blir det för mycket surr omkring en mår jag också dåligt men jag kan även må dåligt när det bara är en - två personer närvarande då får jag ofta socialfobi, mycket jobbigt.

Ja det er slitsomt .? .?

Socialfobi är ett vanligt aspergersymptom. Menar dock inte att ni skulle vara aspies.

Absolut efektivaste mot socialfobi är bensos. Nu kommer säkert någon säga att de är beroendeframkallande. Det gäller ändå bara en minoritet. Jag t ex har aldrig blivit beroende. Jag använder dem bara vid behov och är också långa tider utan.
Mer
16 år 10 månader sedan #79089 av Geta
Svar från Geta i ämnet schizofreni
Aldrig i livet att jag skulle börja med bensos. En läkare sa till mig att man kan bli beroende på 3 veckor.