EN FRÅGA

Mer
19 år 5 månader sedan #5766 av erco
EN FRÅGA skapades av erco
undrar finns schizofreni hos fiskar eller lejon ni vet vad jag menar :?:
  • Björn
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #5776 av Björn
Svar från Björn i ämnet Re;
Jag är ingen forskare, men jag har svårt att tänka mig det. Djur som har en allvarlig störning och som attackerar människor brukar vanligtvis avlivas.

Men hur är det då med krokodiler och vithajar?

De är ju inte så lätta att ta kål på som en hund som tuggar fradga och är hotfull.


Mvh Björn
Mer
19 år 5 månader sedan #5790 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet EN FRÅGA
hmm klurigt, tror inte det förekommer hos dom. Det som är häftigt med djur är att man kan aldrig veta hur de tänker, hur dom ser om dom ser i färg eller grått. Det är ett mysterium.
Mer
19 år 5 månader sedan #5793 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet EN FRÅGA
-
Mer
19 år 5 månader sedan #5810 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet EN FRÅGA
Intressant fråga. Jag tror inte att veterinärer behandlar djur med antipsykotika idag, men jag tror att man på beteendet kan se om ett djur har psykotiska besvär. Det finns olika beteendetester t.ex. för råttor och möss. Man har också tagit fram en slags psykotiska möss, som man kan läsa om nedan.
msnbc.msn.com/id/5869316/
Mer
19 år 5 månader sedan #5863 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet EN FRÅGA
Vi hade en hund som blev oerhört stressad av att det fanns en annan, jämnstark hanhund i familjen. De lyckades aldrig enas om en rangordning, och det slutatde med att den ena hunden tycktes få hallisar.

Det fanns ett äppelträd i trädgården som han ibland blev helt tokig på, skällde och hoppade upp mot det och bet tills det började blöda i munnen. Innan dess hade han alltid varit lugn, balanserad och snäll, så det här var helt nytt. Han började också yla högt i sömnen.

Ibland for han upp och kom springande till en som en blixt fast ingen hade ropat på honom. Han betedde sig överhuvudtaget som om han hade hörselhallisar.

Till slut fick han flytta till en präst (!) som inte hade någon annan hund, och då blev han bättre. Efter några månade var han som en helt ny jycke.