Känner mig ensam o ledsen..

  • Hannah1
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #85715 av Hannah1
Känner mig ensam o ledsen.. skapades av Hannah1
Hej!
Känner mig helt nere. Har varit Sjukskriven i drygt 10 år nu och har tappat nästan allt. Har familj o 2 barn men nästan inga vänner som inte är min sambos...Har en kontakt person som jag tycker bra om men det blir inte samma sak..Min sambo pratar om jobbet/jobbar kompisar och allt är så bra men jag har inget att säga. Förrutom själva det dåliga måendet som har varit är ensamheten( fast jag inte är ensam) värst. Går hemma o städar och går ut med hunden hela dagarna ,skulle lika gärna kunna ligga i sängen hela tiden vilket många tror jag gör oxå. Mår mycket bättre nu är bara för några år sedan men nu har jag ångest för jag inte har något liv i stället. Därför har jag bestämt mig för att jag måste ut o jobba men det är NU innan jag tappar lusten totalt. Tänk bara att kunna berätta för familjen :att idag hände det här på jobbet...Och inte bara mala på om att jag har hängt upp sååå mycket tvätt..Är säkert inte ensam om detta men just nu känns det skit o jag har ingen att prata med.. / H :cry: :cry: :cry:
Mer
16 år 8 månader sedan #85717 av Geta
Svar från Geta i ämnet Känner mig ensam o ledsen..
Hej Hannah1,
Men snälla nån du har ju ett liv med sambo och två barn.
Dessutom har du energi att gå ut med hunden på dagarna.

Känn dig inte tvingad att gå ut i arbete bara för att du ska ha något att prata om.
Det kan väl vara arbete nog att ta hand om en familj.
  • Hannah1
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #85720 av Hannah1
Svar från Hannah1 i ämnet Känner mig ensam o ledsen..
Hej!
Men det är ju det som är grejen ingen tycker att det jag gör är värt nåt..
Alla tror att det bara är att ta sig i kragen och fixa ett jobb och inte ligga och slöa!!!!! Och nu har jag bestämt mig för att visa dårarna som tror det att jag oxå kan...Är trött på människor som säger aha du är hemma men är inte era barn stora nu så det är väl dags att du gör något eller??
Att det har varit ett helt företag att bara gå ut med hunden gills inte..
Orkar inte ta mer skit utan nu ska jag visa dom att jag oxå duger...
/ H :cry:
Mer
16 år 8 månader sedan #85758 av flisan
Svar från flisan i ämnet Känner mig ensam o ledsen..
Hej
Jag tycker att det låter som en bra idé att du vill börja jobba. Men gör det främst för din egen skull. Det låter som om du skulle behöva mer stimulans och mer intryck och mer social samvaro, och det kan man ju faktiskt få via ett jobb. Jag tror att det är viktigt att komma hemifrån och se något annat. Det kan ge dig möjlighet att "vila" lite från familj och hem. Det tror jag alla behöver.
Du kan ju börja med att arbetsträna eller kanske gå någon kurs hos något studieförbund, måla, dreja...vad som helst. Som ger dig lite positiva intryck och får dig att må bra.
Att bara gå hemma tror jag kan vara ganska dåligt för självkänslan. Min erfarenhet är att jag dessutom är mer effektiv med hushållsarbete om jag varit igång utanför hemmet på dagen.
Stå på dig och komihåg att du duger som du är! Men man behöver också positiv feedback från andra människor och det räcker inte bara med ewn sambo.
Lycka till!
Mer
16 år 8 månader sedan #85787 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Känner mig ensam o ledsen..
På 50-talet var de flesta kvinnor hemmafruar och tog hand om barn och hem. Ingen tyckte då att det var något konstigt, eftersom alla gjorde det. Hoppas att du får arbetsrehabilitering via Arbetsförmedlingen och ett jobb. Du skrev ju tidigare att det var tal om detta. Eftersom du har skött barn och hem har du ju fått arbetsträning redan på sätt och vis, så du har nog stora chanser att lyckas att få ett jobb.
Mer
16 år 8 månader sedan #85815 av Isa-Alise
Hannah1,

Skriver du något? Du kan ju alltid säga att du jobbar på att skriva en bok, om du måste ha en ursäkt för att vara hemma.... du gör ju ett jätteviktigt jobb med att ta hand om dina barn... om andra inte förstår det är de nog bara avundsjuka...