Skillnad på PO och boendestöd?

Mer
13 år 7 månader sedan #334073 av Jonte
sysselsättning har jag fixat genom egna kontakter. Jobbar ca 50%, mer klarar jag inte av för tillfället. Vet dock inte vad som händer vid årsskiftet då kontraktet går ut. PO kanske kan hjälpa till att förlänga det. Just nu vill jag ha hjälp att få tillbaks mitt sgi då dom nolla det utan någon speciell bakgrund och orkar inte fightas med dom själv.
Mer
13 år 7 månader sedan #334117 av tryskey
Smart av dig att ansöka om PO, tycker man ska använda sig av den hjälp som finns till hands. Sedan är det inte säkert att en PO kan fixa allt och trots att man har en PO kanske man inte lyckas få allt man tycker sig vara berättigad till. Vissa saker kan vara svåra även för en PO att få igenom. Men man har i alla fall en person som hjälper en med det och gör vad de kan.
De flesta jag känner som har eller har haft PO har varit nöjda och tyckt det varit till stor hjälp även om man kanske inte alltid lyckats få allt man ville ha. Men botta vetskapen om att någon hjälper en och att man inte står själv i allt det där kan kännas lättande.
Mer
13 år 7 månader sedan #334200 av Admin1
Jonte,

PO kan säkert hjälpa dig att få tillbaka din SGI av Försäkringskassan. Det är ett par här som har haft stor hjälp av PO för att överklaga avslag till sjukersättning för det kan vara svårt att ha ork till sådana litet trixiga saker själv.
Mer
13 år 7 månader sedan #334201 av Geta
Vad är SGI?
Nu har jag slagit upp det. Det betyder Sjukpenninggrundande inkomst.
SGI - Försäkringskassan[/url:1dbforo7]