Att inte få berätta

Mer
18 år 8 månader sedan #21508 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att inte få berätta
Du kan inte skriva ner det du inte vågar prata om på ett papper och visa psykologen? Sedan så kan ni diskutera det hela. Jag undrar om det inte är den bästa lösningen på ditt problem.

Egentligen kan man göra samma sak när man går till läkaren. Jag brukar innan göra en lista över saker jag skall diskutera för att jag inte skall glömma bort något. Jag går bara till läkaren en gång per år.
Mer
18 år 8 månader sedan #21532 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Att inte få berätta
Himitsu-hime,

Du kan ju prata med en präst... du kan vara anonym...och deras tystnadsplikt är större än sjukvårdens...

Men försök att få förtroende för din läkare... om du kan prata med läkaren kan du också få hjälp mot de föreställningar om starff som du har... inget kommer att hända din katt för att du pratar med en läkare... däremot kan du själv få hjälp..
Mer
18 år 8 månader sedan #21533 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att inte få berätta
Hej Himitsu-hime! Jag tycker att du har fått bra förslag! Fråga bara Isa-Alise, för jag kommer ihåg hur det var i vintras för henne. Mitt råd till dig är det samma som till henne då.
Det är som jag själv upplevt det.
Nämligen att de som påverkar mig inom mig vill ha hållhakar på oss. För mig gällde det att jag inte kan gå och gå omkring och vara rädd för att de skall ta livet av mig. Hade de haft viljan att ta livet av mig för att jag inte gjorde som de sade, så hade de redan gjort det.

Inte heller kan jag tolerera att de håller någon som gisslan och att den eller den skulle dö om jag inte gjorde som de sade.

Jag kan inte gå omkring i livet och vara rädd för varken det ena eller det andra.

Jag har helt kapat förbindelsen och sagt gör som ni vill men ni kan aldrig hålla varken mig själv eller någon annan som gisslan, för att jag skall göra som ni säger.

Jag kan aldrig acceptera hot ifrån andevärlden, jag lever numera fri från alla hot.

Med vänlig hälsning Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 8 månader sedan #21537 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte få berätta
Det snurrar till ibland
  • Himitsu-hime
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #21570 av Himitsu-hime
Svar från Himitsu-hime i ämnet Att inte få berätta
Ja, tack för alla svar allihopa.

Nissegossen, det var ett sånt svar jag ville ha. Jag ska försöka med det. Eller börja hota tillbaka? Tack snälla.
Mer
18 år 8 månader sedan #21572 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte få berätta
vanföreställningarna tar ibland över