Jag har fått bolltäcke! :)

Mer
12 år 11 månader sedan #402808 av Nissegossen
Jag har haft bolltäcke hemma och provat det, men det var för tungt och visste inte om att det fanns olika vikt. Så jag skall försöka få, ett lättare att ha på mig för, att min sömn är urusel och gör i stort sett vad som helst för att slippa droga ned mig för att få en natts sömn.

Som det är nu, är det upplagt för hjärtinfarkt på grund av att sömnproblem är delaktiga när det gäller hjärtinfarkter....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 11 månader sedan #402820 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag har fått bolltäcke! :)
Grattis till bolltäcket! Hur mycket fick du betala i avgift för att få det?
Mer
12 år 11 månader sedan #402829 av koi
Svar från koi i ämnet Jag har fått bolltäcke! :)
Jag har haft mitt täcke i två månader ungefär och jag är jättenöjd. Jag har inte betalat något alls för täcket. Jag har fått låna det som kognitivt hjälpmedel.
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 11 månader sedan #402936 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Jag har fått bolltäcke! :)
unGod:
Jag har bolltäcke för att jag hart svårt med att veta var min kropp börjar och var den slutar. Mina gränser är flytande. Det ger ångest, och då är det skönt att ligga under ett bolltäcke.
Bolltäcvke används dock till en himla massa olika problematik. Reumatism, ätstörning, ångest, ptsd, asperger/autism.... ja, listan kan göras lång!

Khai:
Thanks you :)

Admin:
Tack!
Jag fick betala en engångssumma på runt 350:-
Det är dock inte själva täcket som kostar, utan pappersarbete och hembesök.
Sedan kommer ärendet följas upp i ett års tid. Sen om jag fortfarande har hjälp av täcket så får jag behålla det :)
Mer
12 år 11 månader sedan #403912 av killergirl
:D :D Grattis till ditt nya bolltäcke...har haft mitt i ca.2 år det fungerar utmärkt när jag blir rädd och nervös brukar jag lägga mig på sängen med täcket över mig...det brukar hjälpa efter ett tag...skönt när det funkar för då slipper man ta Sobril :D
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 11 månader sedan #404571 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Jag har fått bolltäcke! :)
Tack, killergirl! :)
Fint att höra att ditt bolltäcke hjälper dig. Att du slipper mediciner dessutom är kanon!
Jag brukar oftast somna när jag lägger mig under mitt täcke, blir så pass avslappnad....