Nedrans boendestöd

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 10 månader sedan #415206 av Fantasio
Boendestödet följer inte längre med mig och handlar. Jag har en bra affär ett par hundra meter bort och det är dit vi gått tidigare. De senaste gångerna när jag sagt att jag vill handla har svaret blivit "det fixar du själv".

Jag orkar inte gnabbas och säger att jag ska handla, men det blir inte av. Det är ett stort projekt för mig, att ta mig i kragen och gå dit. Sedan blir jag lite nojjig i affären, speciellt om jag är ensam. Nu sitter jag här, hungrig och med tomt kylskåp. Det blir ingen mat idag. Varför hjälper inte mina boendestödjare mig längre?
Mer
12 år 10 månader sedan #415208 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Nedrans boendestöd
Kan du inte förklara för dem hur du känner när du ska handla? De måste ju ha förståelse kan man tycka.

Jag har också svårt att handla - speciellt i typ nyrenoverade affärer där ingenting har sin plats längre. Då kommer ångesten som ett brev på posten. :(

Hoppas du kan få hjälp med detta, Fantasio. När kommer Boendestödet nästa gång?

Kram
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 10 månader sedan #415209 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Nedrans boendestöd
Det är vilja mot vilja! Säg till dem att du är hungrig och vill ha mat, och att dem ska lyssna på ditt inre och inte det du faktiskt säger, därför att du har ett avancerat språkbruk och är införstådd med det sociala livets iq. Säg till dem, att om dem tror att du ljuger, så säg till dem att din kropp jävlas med dig och att du behöver hjälp. Och att det är akut, du är verkligen en schizofren kille som behöver hjälp ibland. Det kan jag intyga dig! För jag märker när du känns känslomässigt slö. Fy fan dem gör ett dåligt jobb med dig.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 10 månader sedan #415212 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nedrans boendestöd
Hur länge har du handlat med boendestöd?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 10 månader sedan #415215 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Nedrans boendestöd
Väldigt intressant det ni skriver. Jag har inte haft boendestöd speciellt länge, kanske sedan 06. De har hjälpt mig att plocka upp skräp från golven, dammsuga, svabba och tvätta...och handla då. Jag har så svårt att stå på mig, antar att jag är konflikträdd.
Mer
12 år 10 månader sedan #415220 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nedrans boendestöd
Hur klarade du dig tidigare?