Nedrans boendestöd

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 10 månader sedan #415226 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Nedrans boendestöd
Precis, konflikträdd är av nöden. Det borde dem märka, att du inte möter upp på den plan dem förväntar sig. Dem gör ett dåligt jobb me dig, sig det till dem i mjuka ordalag. Att du helst vill se en förlikning mellan dina känslor och deras. Du ger upp för lätt, jag är tvärtom, jag fortsätter tills min inre konklusion hakar in sig på rätt spår.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 10 månader sedan #415233 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Nedrans boendestöd
Jag förstår dig till fullo skulle aldrig klara gå i en affär ensam..har alltid sambo eller ma o pa med mig...klarar knappt det då men får försöka se bortom människorna och försöka koncentrera mig på att vi skall handla.Min sambo vill att jag följer med för annars kommer jag aldrig ut...Handla kläder i affär har jag inte gjort på flera år handlar via nätet..Ikea är ej att tänka på...Så försök förklara hur du känner det..Det är ohyffsat att inte följa med dig tycker jag...
Mer
12 år 10 månader sedan #415236 av saara
Svar från saara i ämnet Nedrans boendestöd
Det har kanske blivit ett missförstånd mellan dig och boendestödet så att hon/ han tror att du vill handla själv eller att du klarar det själv. Du skall berätta för dem hur du känner det i affären och visa dem ditt tomma kylskåp. När träffar du boendestödet nästa gång?
Mer
12 år 10 månader sedan #415367 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nedrans boendestöd
Om man har svårigheter att handla mat kan det vara ett tecken på nedsatt kognitiv förmåga.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... v-foermaga
Det är möjligt att du skulle kunna klara handlingen själv om du fick kognitiv rehabilitering, som förbättrar den kognitiva förmågan. Men du måste nog prata med boendestödet om att du nu behöver hjälp med att gå och handla samt att du inte klarar det själv.
Mer
12 år 10 månader sedan #415386 av saara
Svar från saara i ämnet Nedrans boendestöd
Fantasio, jag undrar om du har fått handlat i dag? Kan dina föräldrar ge mat åt dig eller hjälpa dig att handla tills du själv kommer till butiken?
Mer
12 år 10 månader sedan #415389 av mopa
Svar från mopa i ämnet Nedrans boendestöd
Hoppas det ordnar sig för dig Fantasio, så att du får handlat.
Jag har boendestöd, som följer med mig o handlar. Skulle aldrig klara det själv.