Måndag hela veckan

Mer
12 år 8 månader sedan #428898 av Inwatto
Är det någon som har ett tips hur jag ska göra för att få känna att det är onsdag idag (för det är det). Tycker det känns som om det bara är måndag. När man går hemma och alla dagar är nästan lika, hur gör man för att få rätt tidsuppfattning?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
12 år 8 månader sedan #428900 av Geta
Svar från Geta i ämnet Måndag hela veckan
Införa någon sorts ritualer när det gäller mat eller TV-program eller andra aktiviteter.
För mig har det inte så stor betydelse om de flesta dagar är lika. Det är lågstimuli som gäller.
Mer
12 år 8 månader sedan #428946 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Måndag hela veckan
Man är ju tvungen att hålla reda på dagarna, men annars spelar det ingen roll för, att alla dagar är lika! Varken helg eller annat ruckar på det jag har att göra.

Idag är ju det lillördag...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 8 månader sedan #429047 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Måndag hela veckan
Tror ibland det är torsdag/Fredag när det är tisdag eller onsdag samt måndag. Så jag har inte direkt koll på veckodagarna heller. Så länge du har koll på datumet så är det lugnt. :fiol
Mer
12 år 8 månader sedan #429104 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Måndag hela veckan
På torsdag skriver jag alltid brev till en släkting. På fredag veckohandlar jag maten. På fredag, lördag och söndag är det öl till maten. På fredag kan maten vara bättre än normalt samt dessertost och jag äter godis. Annars är mina dagar ganska lika.
Mer
12 år 8 månader sedan #429838 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Måndag hela veckan
Man kan ju göra en middagsplanering, och laga extra god mat på helgen...

Rutiner på vardagarna, och vila på helgen...

Besöka en träffpunkt eller RSMH förening vissa dagar, gå en studiecirkel eller kurs nån annan dag...