Hur undviker man stress och rädsla

Mer
12 år 6 månader sedan #437156 av Echoes
HUr ska man kunna veta hur en annan människa ska agera?
hur ska man kunna veta om ljudet man hör på gatan är någon som skrattar eller någon som skriker för att denne blir mördad?
hur ska man veta om det är sant eller inte att man tror att någon i omgivningen är i fara, eller arg eller i en konflikt?

hur ska man veta om någon man känner planerar att göra något med en, lägga något i maten, hur ska man veta om denne person har ilska och hat mot en i dennes ansikte eller inte?
Hur ska man kunna veta huruvida man blir kontrollerad av någon annan, någon som förändrar ens personlighet och försöker förstöra en.
Hur ska man veta ifall någon gör saker i hemlighet som involverar en själv?
Hur ska man veta ifall man gör rätt eller fel, ifall någon gillar en eller inte.

Hur ska man kunna känna lugn om man samtidigt inte kan få 100% svar på det man ser och hör och tänker?
Hur ska man kunna leva då.

HUR SKa man veta huruvida gamla minnen är sanna eller inte?

Hur ska man veta om man beter sig som en parasit eller inte? hur ska man kunna kontroller asig själv?

HUR SKA MAN Veta huruvida man betett sig illa eller inte, och om man betett sig dåligt bli straffad för det?
Hur ska man vet ifall man lyckats eller inte
HYR VET MAN OM DET MAN HÖR ÄR SKRATT ELLER GRÅT ELLER ROP PÅ HJÄLP Med mardrömslika känslor

Hur kan man veta om saker som inte ä r en själv?
Mer
12 år 6 månader sedan #437158 av Geta
Om ens vanföreställningar hade varit sanna så hade man inte suttit här framför datorn i en varm lägenhet med kläder på kroppen och mat i kylskåpet.
Mer
12 år 6 månader sedan #437159 av Isa-Alise
Ibland är det nog bäst med tillit. Tillit till att folk vill en väl, eller i alla fall inte illa. Det är lätt att bli paranoid annars.
Mer
12 år 6 månader sedan #437161 av Echoes
Hur kan man ha tillitt till något som kan gå fel!
När saker redan gått fel!
Hur kan det vara ens eget fel när det var pga någon annan som försökte kontrollera en!

Hur kan man skyllas för att vara dålig eller ha fel, när det är andra som kontrollerade och andra som påverkade med saker dom gjort eller tänkt eller sett!
Hur kan man va glad när man vet att det finns ondska. Varför ska man behöva acceptera att man kan bli upplöst och förgörd av andra, att dom öppnar en och försöker ta saker från en när det är ens eget!

Tankar som ska vara privata, känslor, upptäckter. Saker man sett. Varför ska andra ha rätt att ta dom, jag vill inte ta andras. Varför ska jag bli pucklad på och bestulen på det.
Det finns ingen logik.


Varfrör ska andra kontrollera mig om jag inte vill det! Varför ska daom ha den rätten. Varför får inte jag kontroll över mig själv?
SOM SAGT DET ÄR FEL ATT KONTROLLERA ANDRA
DET ÄR INTE ATT HÄLPA NÅGON, DET ÄR ATT KONTROLLERA OCH TA AV REN ONDSKA
Mer
12 år 6 månader sedan #437164 av Geta
När man har sjukersättning kan man isolera sig så att man sällan träffar några andra människor.
Mer
12 år 6 månader sedan #437316 av Admin1
Att motionera varje dag gör att man blir mindre stresskänslig. Motion är viktigt för att må bra. Sedan är det viktigt att sova tillräckligt. Sömnbrist ökar paranoian.