KBT

Mer
11 år 10 månader sedan #496554 av killergirl
KBT skapades av killergirl
I Höst skall jag börja med KBT...har aldrig provat detta förut..Skulle börjat i vintras men då gick min Pappa bort och jag mådde dåligare än vanligt såklart ..saknar honom ännu...Undrar om någon här har hållt på med KBT?? Fick ni någon hjälp av detta i ert liv??
Mer
11 år 10 månader sedan #496557 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet KBT
KBT kan jag rekommendera. Det är jobbigt, men under en kortare tid än annan terapi. Ofta sätter man upp ett mål i terapin, vilket är bra.

Själv har jag gått i KBT mot depression. Normal behandlingstid är 10 veckor, men vi hittade så många olika negativa beteenden hos mig att vi fick förlänga terapin till ett halvår. Efter det har jag blivit gladare. Är ju lite nedstämd fortfarande, men det kan vara en biverkan av Abilify, så det biter inte terapin på. Tycker det var klart värt det att gå i KBT.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 10 månader sedan #496559 av Geta
Svar från Geta i ämnet KBT
Det låter bra! Har tyvärr inte prövat det själv. Det ska handla om vad man tänker och försök att ändra på det.
Mer
11 år 10 månader sedan #496561 av björk
Svar från björk i ämnet KBT
Hon "högg" som en besatt så fort ja öppnade munnen min kbt terapeft.

Men Hon var skit snygg. hehe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mer
11 år 10 månader sedan #496574 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet KBT
Ok låter ju som om det kan vara värt att prova iallafall...blir ju inte som att man måste ta mer medicin tänkte jag utan mer naturligt..Jag behöver nog lära mig ett annat tänk i vissa situationer tror jag... :D
Mer
11 år 10 månader sedan #496576 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet KBT
KBT är mycket bra. Mna får välja hur fort man vill göra progress också och jag går på det ännu.

Man lär sig tänka positivt och vara gladare av det också. KBT har hjälpt mej mycket.
Dom lär också ut mindfulness vilket är bra och stilla för ångesten.
Har ändrat mitt negativa beteende tack vare det också.