Basal kroppskännedom?

Mer
11 år 2 månader sedan #561060 av AnnKatarin
Nån som kan berätta om hur det funkar?
Ska på möte nästa v om det, men skulle vara glad om nån kunde berätta redan nu!
Tacksam för svar!
Mer
11 år 2 månader sedan #561061 av Geta
Svar från Geta i ämnet Basal kroppskännedom?
malin71 tror jag kan berätta om det. Hon går hos sjukgymnast som utövar Basal kroppskännedomsbehandling.
www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=912709023X
Mer
11 år 2 månader sedan #561063 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Basal kroppskännedom?
Jag gick igenom det i en grupp under sjukgymnastens ledning. Vi rullade bollar på varandra och utövade lite enkel massage på varandra. Därifrån kommer mitt intresse för massage, som jag ger till andra. Även till en som själv ger massage har jag gett det till.

Det är skönt och nu är det inte utav sexuell natur utan bara för att exv trolla bort en spänningshuvudvärk eller bara för att få en människa att må bra. Jag använder mig av Reiki metoden sinnligkunskap.se/distanskurs/re ... ngmassage/ Jag har en kopia av en lärobok i metoden, även planscherna i A3 format.

Det är det väsentligaste av vad jag kommer ihåg om kroppskännedomen som jag kommer ihåg för det fastnade hos mig. Det är alltså tidigt i min sjukdom runt 1975 som jag gick igenom kroppskännedom och det var för mig bara en gång vad jag kommer ihåg.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 2 månader sedan #561221 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Basal kroppskännedom?
Jo, det stämmer att jag går på Basal kroppskännedom. Det har gett mig ett bra liv att utföra det varje morgon. Det förebygger ångest och man lär sig att inte bara vara i huvudet utan även i kroppen. Man lär sig även övningar som hjälper mot dissociation.

Vissa övningar kan man utföra i kön i matbutiker, på bussen osv. De är så diskreta att det är ingen som lägger märke till dem. Toppen enligt min mening! :D

Hoppas att du kommer att trivas med BK.

:hjärta