Träffa min psykolog idag...

Mer
10 år 4 månader sedan #628944 av malin71
Hmm... min psykolog testade mig ofta för att jag själv skulle finna ut svaret tills nästa session. Blir intressant att se vad du kommer fram till.
Mer
10 år 4 månader sedan #628948 av Nissegossen
Det man själv kommer på ger en aha upplevelse samt att det sitter där sedan. Att själv klura ut hur saker fungerar, lär man sig allra bäst på. Det gäller det mesta!

Det gäller bara att den som får en att lära faktiskt kan fungera som handledare och kan lära ut.

Tydligen en bristvara i kompetensen hos lärare av idag. Förr fick lärare lära sig lära ut, det är en konst i sig och faktiskt är det uppmärksammat i media där de vill kalla in nyligen pensionerade lärare för att lära ut till nuvarande unga lärare att lära ut. Det är därför de vill ha lärarlegitimation bland annat.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
Mer
10 år 4 månader sedan #628956 av Nissegossen
Den som lär ut måste först ge verktygen och sedan testa en själv för att se om man kommer på hur saken de frågar och testar en på fungerar och då blir man själv nyfiken och lär sig mer på egen hand och till slut kan de som lär en bli förvånade över resultaten man kommer med.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 4 månader sedan #628961 av Geta
Svar från Geta i ämnet Träffa min psykolog idag...
Men hur roliga var årtalen när kungarna regerade när vi gick i skolan?
  • Outcharlie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 4 månader sedan #628963 av Outcharlie
Svar från Outcharlie i ämnet Träffa min psykolog idag...
Tack nissegossen du har rätt! Malin71!!! Ja jag har tänkt igenom och ja tänkte hitta olika vägar till att göra allting ja som faller in...