Du och ditt boendestöd

Mer
3 år 3 månader sedan #1311648 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Du och ditt boendestöd
Diskbänk och Toa har jag alltid tagit. En granne var häruppe, han hade varit i Tyskland och kom upp med ett flak med starköl vi tog varsin han blev kissnödig gick på toa. Han sade här ser det ut som det gör, men därinne var det rent. Ja, sade jag, jag själv vill inte komma till en skitig toa så den och diskbänken håller jag rent.


Det med städning är ett negativt kognitivt problem ser skiten mår dåligt av att se det men kan inte förmå mig att göra något åt det. Jag har kunnat städa men sjukdomen lägger hinder i vägen. En granne fick en stroke han föll ihop i mina armar jag lade honom ned. En annan ringde ambulansen de kom körde till Östras akut han röksugen går ut för att röka.

Faller ihop personal kommer rusande lägger på bår kör direkt till Röntgen sedan operation. Han hamnade på Högsbo sjukhus för utredning och satt första tiden i rullstol sedan rollator och han kunde inte gå upp för trappan till lägenheten. Jag och min dåvarande sambo sade vi hjälper dig.

Det satt långt inne innan vi fick komma in. När vi till slut fick komma in, såg vi att han var samlare. Jag bar ut 46 eller 48 kassar med tomma whiskyflaskor och en flyttlåda till soprummet. Sedan tog jag hemifrån rengöringsmedel sade jag klär av mig naken och städar badrummet när jag var klar sade han är detta mitt badrum? Ja, gjorde likadant i köket samma kommentar är detta mitt kök.

Han hade någon från vården han berättade att hon sade om badrummet, hon som gjort rent här har gjort så rent att man kan äta härinne. Han sade det är en han som gjort rent här. Hon upprepade sig och sade hon eller han som gjort rent här, har gjort så rent att man kan äta här. Han betalade en kompis till mig för att flytta och städa resten när de gjort upp slutade jag städa. Han sade slutar du städa? Ja, sade jag du betalar dem då får de också göra jobbet.

Det sista jag gjorde i lägenheten var när han flyttat till en etta i huset mitt emot var att jag skulle se om det var ok med allt, då i kylen märkte jag att något rullade i dörren det var en tom whiskyflaska. Han kunde senare gå med en käpp, han är numera död.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1311658 av memphis
Svar från memphis i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag ifrånsade mig stödet jag hade i början av corona krisen, och det känns bara skönt! Men då behöver jag ingen praktisk hjälp utan det var av sociala skäl jag hade stödet.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311698 av krokus
Svar från krokus i ämnet Du och ditt boendestöd
Håller med Nisse om att det viktigaste att ha rent är toan. Speciellt när gäster kommer! Ingen vill gå på toa om den ser ut att komma direkt från krogen, där folk har spytt och skitit överallt. Usch!
Mer
3 år 3 månader sedan #1311699 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Du och ditt boendestöd
Förstår ej folk som inte gör rent toan efter sin bajsnedkladdning.  Kollar de inte efter sig eller bryr de sig helt enkelt inte?
Mer
3 år 3 månader sedan #1311701 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Du och ditt boendestöd

krokus skrev: Håller med Nisse om att det viktigaste att ha rent är toan. Speciellt när gäster kommer! Ingen vill gå på toa om den ser ut att komma direkt från krogen, där folk har spytt och skitit överallt. Usch!
 

Ja, du och Hinkan har ju sett hur jag hade det, innan saneringen.

Det såg samma ut när jag blev hotad med vräkning som när Hinkan och du bodde hos mig frånsett vattenskadan på golvet i köket. Det orsakades av en flaska med vatten som blev lagd i frysen på kvällen. Flaskan läckte i korken vattnet rann ut på köksgolvet under natten såg direkt på morgonen att det blivit en vattenskada.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1311805 av krokus
Svar från krokus i ämnet Du och ditt boendestöd
Vittrad, 
Jag fattar inte heller. Skäms de inte över att ha lämnat bajs i toan? Sen förstår jag inte varför en del hundägare inte plockar upp efter hunden. Skaffa inte hund om man inte klarar av att plocka upp bajs! 

Nisse,
Ja, jag tycker inte att du hade det superstökigt, har sett värre. Däremot var golvet underligt, minns inte exakt? 
Vattenskada, oj då! Gick vattnet ner i taket hos grannen under?