Jogginggrupp i Stockholm?

Mer
18 år 1 månad sedan #36665 av Graatass
Bor i Västerort och deltar i ett projekt som Psyk. Öppenvården har tillsammans med GIH. Men det kommer att ta slut i slutet på maj månad. Själv upplever jag motion som både stimulerande och anti-depressivt.
Men kanske vi själva kan organisera en jogginggrupp som ses två gånger i veckan och verkligen joggar tillsammans?
Alternativt är att ha en jogginggrupp och en stavgångsgrupp. Med de som varken vill jogga eller gå stavgång kan de gå som bara vill gå.
Så kan vi bestämma tillsammans en realistisk tid på t ex en timme.
Har upptäckt att det finns gott om gångutrymme kring gamla Beckomberga Sjukhus, nuvarande Bromma Sjukhus.
Blir det varmare kan man också vara givmild mot sig själv och varandra och ha en utflyktskorg med sig att dela på.
Detta kan förstås utvecklas vidare och vidare...
Mer
18 år 1 månad sedan #36750 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Jogginggrupp i Stockholm?
Låter som en fin idé.
Har sett att föreningen Balans (som jag borde slå slag i saken och gå med i) de har organiserat promenader på fredagar. Men det var kl 12, så det går inte för mig eftersom jag jobbar. Synd tänkte jag.
Annars har jag funderat över Friskis & Svettis, de har ju vandringar som ingår i utomhusaktiviteterna. Annars går det dåligt med min jympa just nu. Har blivit litet promenader med min gubbeistället sista tiden, men inte så mycket som vi egentligen borde komma ut och röra på oss.

/Sofie