schizofreni, sex och kärlek

Mer
20 år 3 månader sedan #459 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet schizofreni, sex och kärlek
Hej!

Intressant det där med Holland. Troligen kanske det räknas in i deras högkostnadsskydd? Vi borde kolla detta egentligen.

Jag tycker att RSMH borde starta ett projekt med Thailändskor. Låt oss säga ta hit 20 stycken och sedan undersöka hur det fungerar i 5-10 år och hur det påverkar hälsa och sjukvårdskonsumtion. Thailändskorna är ju arbetsamma, så de kan ju försörja sig själva genom att arbeta. Kostnaden blir ju bara resan hit och lite språkutbildning i början.

Admin
  • fingal
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
20 år 3 månader sedan #465 av fingal
Svar från fingal i ämnet schizofreni, sex och kärlek
lol!
jag är imponerad av er humoristiska och smått bissara men samtidigt allvarliga syn på saken :)
Humor är viktigt! Humorn och självironin hos mig och mina medpatienter på det behandlingshem jag bor på är det som håller oss vid liv...!
Ska föreslå för chefen att dom börjar med sexterapi med! :) Tror dock inte jag får så mycket gehör för den önskningen... :/
  • Per-Erik
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
20 år 3 månader sedan #474 av Per-Erik
Svar från Per-Erik i ämnet schizofreni, sex och kärlek
Admin din omröstning är ju något manschauvinistisk så jag tycker inte kvinnor borde ha rätt att rösta. Jag noterade nämligen när jag la min röst att två personer röstat emot förslaget. Detta anser jag vara symptom på förlegat feministiskt tänkande.
Mer
20 år 3 månader sedan #477 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet schizofreni, sex och kärlek
Hej!

Fingal du kan ju säga att sexterapin har lika god bevisad effekt som den psykodynamiska behandling som du nu får.

Per-Erik. Kvinnorna med schizofreni brukar mer ofta än män vara gifta eller sambo. Kvinnor har nog en mildare sjukdom i många fall, men samtidigt har säkert också det lättare att hitta en partner. Kvinnor möts av en större tolerans i samhället än män. Män blir lättare utstötta medan kvinnor blir stöttade.

Admin
Mer
20 år 1 månad sedan #838 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet inte särskilt bra sexliv...
jag är som namnet en riktig ensamvarg. jag är naturligtvis heterosexuell men ändå vågar jag inte fara ut och träffa en tjej och ha sex med. jag skulle gärna bilda familj med en vacker kvinna som jag får barn med. men jag har insett att detta är omöjligt för mig.
  • Mastermind
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
20 år 1 månad sedan #840 av Mastermind
Svar från Mastermind i ämnet schizofreni, sex och kärlek
kan ni inte på något sätt få kontakt med andra schizofrena tjejer? jag tycker att patienter med schizofreni ska ha bla gruppterapi, det kan vara kul att dela erfarenheter.