Polyamour..

Mer
15 år 8 månader sedan #144341 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Polyamour..

Gäst skrev: är det inte lite borderline med polyamour?
tror ni alla män egentligen är polygama?-
och kanske kvinnor men i våran uppväxt präglas vi att vara monogama?


Är du monogam? Jag är det inte, men jag väljer vilka jag vill ligga med. Det har ställt till det, men nu är det hon som dragit upp frågan och nu Känner jag mig friare. Men skulle tro att hon blir svartsjuk, men det var hon som ville det...

Så, mao lever jag numera i ett öppet förhållande. Vi söker båda en ny partner, men vi är vuxna människor med vuxnas behov!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 8 månader sedan #144368 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Polyamour..

Gäst skrev: är det inte lite borderline med polyamour?
tror ni alla män egentligen är polygama?-
och kanske kvinnor men i våran uppväxt präglas vi att vara monogama?


Djupt inombords är jag monogam. Jag är inte borderline. Jag kan älska flera samtidigt, men det är bara flirts. Jag anser man borde visa mer kärlek, till sådana som kan replikera på det. Att livet är ett givande och tagande är ett måste. Min monogami sig baserar på det sexuella planet, jag visar bara min önskan om fortplantning för den jag älskar. Men det behöver inte resultera i ngt skapande av en ny varelse. Det är känslan som räknas. Dem som inte känner mig skulle nog säga jag var otrogen, men jag kommer överens med min älskade hur relationen ska fortlöpa. Funkar det inte, att man inte kan lita på varandra då tar det slut direkt. Där tror jag felet ligger bakom många relationers upphörande.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 8 månader sedan #144480 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Polyamour..

PSR skrev: Jag tror mera på att polyamour är ett sätt att undvika närhet och commitment. Alltså rädsla.

Som det låter har vi män lite större sexuella behov. Men de flesta vill nog bara ha en kvinna. Jag har definitivt fullt sjå att ha en väldigt bra relation.


Tror inte det stämmer i mitt fall, jag trivs med att träffa olika tjejer. Visst har haft längre relationer med tjejer där det enbart vart den personen men det är så himla mycket roligare att träffa mer folk och få göra nya saker.