skaffa barn?

Mer
14 år 7 månader sedan #247587 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet skaffa barn?
Alla benzopreparat är farliga att dricka alkohol tillsammans på. Det kan gå bra i flera år, men om koncentrationen blir exakt den rätta i blodet och dosen behöver inte vara hög, så åttafaldigas berusnings effekten momentant och det pallar inte pumpen för och då hamnar du på bårhuset med en lapp runt stortån som det står valium intoxikation på.

Så, som Isa-Alise säger, sätt ut alla benzopreparat och ta dem inte när du vill dricka och vänta med dem nästa dag också. Det här är handfasta råd, för åtminstone jag kan räkna några jag känt till som dött pga det här...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #247590 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet skaffa barn?
Jag kan ju säga att en tjej jag träffat genom vården bad mig följa med henne och en efterhängsen karl som var alkoholist och missbrukade benzo. Hon ville ha mig som förkläde när hon träffade honom, för att hon ville inte ha med honom att göra egentligen och det var ett då litet barn inblandat.

Jag sade att jag följer med och vi träffades utan för Liseberg och han kommer och var ju påverkad och han hade med sig en sportbag och i den hade han öl. Det är förbjudet att ha med sig alkohol i parken, men han tog sin bag och gick in, vad göra, det var ju bara att följa med.

Vi skildes ifrån honom när vi gick därifrån och han hade då druckit en hel del inne på området, men vi kunde skilja på oss utan något bråk och hon vart ju lättad efteråt.

Hon talade senare om att han hade dött pga att han tog benzo och sprit samtidigt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #254259 av digicat
Svar från digicat i ämnet skaffa barn?
Jag vill inte ha barn. Funderar på att "ta bort" möjligheten. Jag och min pojkvän sen 5 år trivs bra som det är och ska skaffa en hund som vår bebis.
Så fort jag tänker på att jag ens skulle kunna vara gravid får jag kopiösa mängder ångest och kan inte tänka mig något värre. Visst, jag kanske ändrar mig om 10 år,
är 19 nu, men tror allvarligt talat inte jag skulle bli en bra mamma. ... Fast det är ju bara jag det..
Mer
14 år 6 månader sedan #254283 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet skaffa barn?
Du kan ju skydda dig med p-stav eller hormonspiral om du vill vara säker på att inte bli med barn... men sterilisera dig inte, för du kan ångra dig om några år... jag var 28 år när jag fick min dotter, först då var jag mogen att bli förälder... och sen blev det det bästa som har hänt mig...
Mer
14 år 6 månader sedan #254285 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet skaffa barn?

Isa-Alise skrev: jag var 28 år när jag fick min dotter, först då var jag mogen att bli förälder... och sen blev det det bästa som har hänt mig...

Låter riktigt härligt IsaA. :D
Mer
14 år 6 månader sedan #254287 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet skaffa barn?
:hjärta