Asexualitet + psykotiska sjukdomar

Mer
9 år 10 månader sedan #676258 av Bomb
Hur vanligt är det med asexualitet hos människor med psykotiska sjukdomar?
Mer
9 år 10 månader sedan #676261 av Evillynn
Vissa läkemedel kan totalt förstöra sexlusten så jag antar att det kan vara en bidragande orsak till att man kan iaf känna sig asexuell. Så var det för mig och Leponex så jag tror inte det är ovanligt.
Mer
9 år 10 månader sedan #676280 av Nissegossen
Suck! Sexualiteten minskar med både sjukdomen, medicinen, mån av partner och vana vid att rent konkret ha sex. Får du ingen sexuell stimulans så tillbakabildas sexualiteten och lusten av att ha sex och man kan då betraktas både av sig själv och andra såsom varande asexuell.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 10 månader sedan #676332 av Admin1
Enligt boken Surviving schizophrenia är 2/3 av de med schizofreni sexuellt aktiva under ett år.
Mer
7 år 10 månader sedan #836521 av Kevick
Förmågan till attraktion kan nog förändras av psykisk sjukdom. Sexet blir p g a detta icke fungerande. Sedan kommer medicinen på detta som en stor blöt filt.
Asexualitet är däremot en läggning och är faktiskt inte mer konstig än sexuella aktiviteter av diverse slag nu för tiden.
Mer
7 år 10 månader sedan #836525 av Amandara
Tänker aldrig på sex utom i hypomani. Sexdrift en är för det mesta nedsatt utom i hypomani