Är vi schizofrena verkligen ensamstående?

Mer
9 år 4 månader sedan #708618 av Janis
Tack Björk!
Mer
9 år 4 månader sedan #708632 av björk
jaana, eh, är, du, vred på mig :cry: :cry: :cry:
Mer
9 år 4 månader sedan #708675 av innebandy
Jag har boende stöd . ganska mycket. De gjorde en utredning på psykos mottagningen. Och de kom fram till att jag behövde ett boende .jag tackade ja. Och skrev en ansökan .
Mer
9 år 4 månader sedan #708905 av Admin1
Fick du genomgå några tester typ svara på frågor t.ex GAF-test?
Mer
9 år 2 månader sedan #724101 av Jerker77
Det är väl så att det inte är roligt att ha en partner som beter sig schizofrent. Man får ju bli behandlad innan man inleder ett förhållande många gånger. Jag har själv inte schizofreni men depression som gjorde slut på ett förhållande, för i den här världen är det är krav att man inte är psykiskt sjuk för att ha en partner, många gånger.

Jag har dock haft psykoser pga droger och trots detta höll förhållande i 6-7 år och en läkare sade till min partner att jag aldrig skulle bli frisk men jag blir friskare och friskare hela tiden så det kan väl bli ett förhållande bara jag ändrar på mitt utseende, fetma.

Förhållanden med psykoser är inte roliga med tanke på att folk förhåller sig till psykoser som idioter och inte förstår ett enda dugg. Man tror ju på det man tror på, som psykotisk, och man behöver inte bli upprörd för det, för det skulle inte jag bli. Så varför en psykisk sjukdom hos min partner skulle förstöra förhållandet är det så med att det är endast en psykopat som kan förstöra ett förhållande med mig pga psykisk sjukdom.
Mer
9 år 2 månader sedan #724107 av MsTibbs
Jag är ensamstående nu. Har dock haft förhållanden, det längsta seriösa var 2,5 år. Jag tror inte jag ska skaffa barn. Lägenhet är fullt upp vad jag klarar av tom med boendestöd. Det går i vågor, ibland skulle jag nog klara ha barn och allt, men nu är jag på väg ner sedan några veckor... schizoaffektiv mm.