Prata med främlingar?

Mer
8 år 10 månader sedan #749375 av krokus
Tidigare idag såg jag en vacker kille(?) och hade lust att gå fram till honom och säga "vad vacker du är!" för att sedan gå därifrån. Men jag vågade såklart inte, dessutom lyssnade han på musik.

Brukar ni prata med främlingar? Ge främlingar komplimanger eller prata om något annat? Är det svårt, för er?
Mer
8 år 10 månader sedan #749376 av Geta
Svar från Geta i ämnet Prata med främlingar?
Kan hända någon gång. Det kan vara något som vi båda ser och kan kommentera.
Mer
8 år 10 månader sedan #749384 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Prata med främlingar?
Det finns på sociala medier något som uppmärksammats och kallas för catcalling. Det är tjejer som tycker det är creepy med folk som pratar med dem eller kommenterar dem. Något väldigt negativt. De gillar inte heller blickar eller nickar för då är man ett creep. Googla catcalling, det gjorde jag och kände mig som ett creep sen.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 10 månader sedan #749385 av krokus
Svar från krokus i ämnet Prata med främlingar?
Hehe! Vilken tur att jag inte sa nåt till honom då. Får passa mig även i fortsättningen.
Mer
8 år 10 månader sedan #749386 av Utomjordingen

Krokus skrev: Tidigare idag såg jag en vacker kille(?) och hade lust att gå fram till honom och säga "vad vacker du är!" för att sedan gå därifrån. Men jag vågade såklart inte, dessutom lyssnade han på musik.

Brukar ni prata med främlingar? Ge främlingar komplimanger eller prata om något annat? Är det svårt, för er?


Det förekommer ofta att kvinnor som är okända pratar till mig när jag är ute på stan. Dom kan säga tillexempel: - "Ha en god fortsatt midsommar!" När kvinnor är trevliga mot mig så ler jag tillbaka och är ganska kort av mig. Jag har alltid baktankar för kvinnan kanske vill få någonting mer utöver det här glada leendet och med sina snälla ord... .
Mer
8 år 10 månader sedan #749389 av Janis
Svar från Janis i ämnet Prata med främlingar?
Det händer, men sällan.