Det bästa med att vara ensamstående/singel

Mer
7 år 2 månader sedan #908763 av krokus
+ Jag kan lyssna på musik utan att någon kritiserar min musiksmak.
+ Hunden får sova i min säng hur mycket han vill, ingen annan som stör sig på hundbaciller.
+ Jag kan laga vilken maträtt jag vill, behöver inte anpassa mig efter någon annans smak.
+ Det är okej att ta en tupplur på eftermiddagen (eller när som helst) utan att någon annan stör sig på mitt sömnbehov.
Mer
7 år 2 månader sedan #908765 av MsTibbs
Att få vara ifred, göra hur mycket/lite jag vill utan krav på att vara social.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 2 månader sedan #908766 av Jocke
Jag vill även propagera för vad som är svårt med att vara singel! Jag lever i min egna lilla värld, utan att kunna förstå hur andra tänker och känner, den här isolationistiska känslan lever inom mig, den fick en startskott för många år sedan, då en gammal klasskamrat sade till mig när vi var vuxna vid vår busstation, en tjej alltså, som sade du ...... förstår inte vad en tjej vill.

Som jag förstår det så ville hon ha sex med mig, men den känslan har jag burit på mig som en slags stolpskott, som jag måste leva med. Det är ju numera 30 år sedan jag ens var i närheten av en kvinna sexuellt. Men just den där bitterheten är nog snarare ett uttryck för att vårdare och omgivning har missat den biten. Nu verkar adhd vara i ropet, men varför forskas det så lite kring aspergers, som många tror är en begåvningshandikapp. Den är snarare en stor funktionshinder.

Har alltså två grava funktionshinder samtidigt. Det verkar nästan som även Nisse tror jag hör bra?

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 2 månader sedan #908767 av Geta
Man ska väl inte vara sambo för att den man bor ihop med ska ta hand om en.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 2 månader sedan #908768 av Jocke
Man kan ta hand om varandra, vi har alla olika förtjänster! Olika fördelar men även nackdelar!

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 2 månader sedan #908772 av Utomjordingen
Jag har bott ensam i 2 år en gång i tiden på 1990-talet! Det som var bra för mig då var att jag äntligen fick vara för mig själv för jag var alltid så social innan. Äntligen fick jag reflektera vad jag själv ville med mitt liv och inte som innan hänga på andra - tillexempel, vad mitt X ville och vad psykiatrin/systemet ville med mig.

Som sagt, det varade i 2 år sen blev jag förälskad i min äldre kvinna och ångrar inte att vi flyttade ihop.