Hur stötta varandra...

Mer
17 år 10 månader sedan #42541 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur stötta varandra...
Glöm inte! En tonåring som inte är myndig skall givetvis inte ha hand om pengarna själv!

Det är upp till föräldrarna att ta sitt ansvar och att de använder dessa pengar för sitt barns uppehälle och vad de faktiskt kostar!

Om familjen har det gott ställt, så är det ju bara bra för barnet att få en grundplåt för framtiden.

Detta tvångssparande skulle gå till barnet när det är vuxet!

Man vet ju aldrig vad som händer! Det kan ju vara bra att ha en slant sparad!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 10 månader sedan #42874 av flisan
Svar från flisan i ämnet Hur stötta varandra...
Hejsan

Jag ville bara fråga dig Isa-Alise hur det går med din sambo? Jag hoppas att han mår bättre nu och att ni kan njuta av er nya lägenhet tillsammans. Sommaren kan ju vara en svår tid. Mår man bra så kan den vara underbar, men mår man dåligt så kan den spä på ens ångest. Det är lätt att känna det som att man måste vara glad och göra en massa saker och då känner man sig pressad och ännu mera olycklig.
Hoppas som sagt att det går bra, det låter fint att du kan göra bra saker för dig själv under tiden . Och det är skönt att höra att det fungerar bättre med din dotter. Kanske har hon också varit påverkad av att ni skulle flytta ihop?? Det är bara en vild gissning, jag tänkte om hon varit rädd för någon sorts konkurrens. Nej jag vet inte, detta är bara gissningar. Men att flytta kan ju vara ansträngande.
Ha det gott i sommarvärmen.

Kram flisan
Mer
17 år 10 månader sedan #42882 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur stötta varandra...
-