Hur är det att vara i en relation med schizofreni?

Mer
6 år 3 månader sedan #1010373 av Utomjordingen
Man måste helt enkelt anpassa sig som situationen är! Är min kvinna svagare än mig men inte på pappret - för enligt pappret så är jag mycket mer sårbar och utsatt än vad hon är. Det vet ju inte min kvinna men jag hänger på henne att jag är starkare än henne - vilket jag kanske också är på sätt och vis.

Sen när det uppenbara sig för henne att jag är svagare än henne i systemet då får jag anpassa mig till henne - nåt sånt tror jag att det är... .
Mer
6 år 3 månader sedan #1010376 av Geta
Genomskådar hon inte dig?
Mer
6 år 3 månader sedan #1010378 av Utomjordingen
Nä, därför säger min kvinna alltid att jag skulle kunna ha blivit en bra spion som kan manipulera andra! Jag var en mästare på att hålla tyst om saker som ingen vill höra. :tystad

Var väldig stängd en gång i tiden!
Mer
6 år 3 månader sedan #1010387 av Pg
Kul att det går bra att vara i en relation även med psykisk sjukdom. Tror det kan finnas en gnutta hopp för mig då. Vet inte själv om jag skulle orka med det men kanske. Kul att veta att det går.
Mer
6 år 3 månader sedan #1010425 av 1Dave
Jag tycker det går bra att vara i relation trots sjukdomen.
Men min flickvän är förstående. Fast hon har ju inte upplevt när jag har haft ett skov. Om jag fick det vet jag ju inte riktigt vad som skulle hända med relationen.

Jag har inga positiva symptom just nu som jag märker själv. Så tror jag kan verka rätt frisk.

/Dave
Mer
6 år 3 månader sedan #1010451 av Nissegossen
En frågeställning jag inte har varit ställd inför, då det aldrig varit aktuellt. I så fall hade det varit bättre att mitt ex hade svarat på frågan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum