Bortom horisonten

Mer
17 år 10 månader sedan #43223 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Bortom horisonten
Invasionen från Mars! Obs! Radioteater i högre skolan.

O.W= Orson Wells.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 10 månader sedan #43224 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Bortom horisonten
Jadu! Tror du inte Per Oscarsson, förevigt förknippas med mannen som sexualiserade mannen?

Att det inte enbart är kvinnor, som är sexuella varelser. Och allt detta för antalet kalsongers avverkande!

Orson, förknippar jag med mork och mindy! En kultserie, med oslagbar galenskap!

Numera säkert världig oskyldigt!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 10 månader sedan #43229 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Bortom horisonten

Nissegossen skrev: Jocke! Om du har alla uppgifter, alla korrelationer om vad som händer på Sergel Plaza i just ett givet ögonblick, kan man då extrapolera upp siffrorna till att kunna ungefärligen räkna ut vad som händer på en annan plats. tex i Sidneys hamn i australien.

Om man dessutom har vetskap om att det har blivit så på andra ställen vid samma tid, och detta ligger i tiden.

Om det finns en möjlighet, att genom att en eller två händelser behövs korigeras för att det hela skall avlöpa utan katastrof, är frågan, skall man korrigera eller skall man låta bli?



Svaret är, att man varken kan korrigera eller låta bli, man sätter ändå en avtryck i tidens skeende! Korrigerar man en katastrof, då omkullkastar man hela principen med "fågel fenix" återuppståndelse!

Återhämtandet efter en katastrof följer ett givet mönster! Om man korrigerar, då försvinner effekten av det salvelsefulla lindrandet av sargade själar!

Just att korrelatera en scenario med en annan är svårt, du kan naturligtvist räkna ut, att en följdeffekt bör ske någon annanstans.

Du kan rent matematiskt räkna ut ett mönster som sker i just det givna ögonblicket, och efteråt med medias hjälp kan du räkna ut den givna storheten, men då sker det en fördröjning av tidsaspekten!

Och då försvinner möjligheten att korrigera, genom att framtiden, befinner sig bara aningen före nuets tidevarv! Du kanske tror på spådomar? då blir det en helt annan sak!

Men personligen så gillar jag inte stigmatisering, i den proportionen, genom att den kan påverka hela ditt liv!

Vars är världen på väg?
  • Jocke/Nattskiftet
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #43237 av Jocke/Nattskiftet
Svar från Jocke/Nattskiftet i ämnet Bortom horisonten
Har roat mig att undersöka dina ideer om plaza och hamnen i sydney!

Kan tyvärr inte köpa nyheter från arkivet på "the australian"! Emot mina principer! Men vad jag har kunnat luska ut en viss koppling, kan vara Nicole kidmans giftermål!

Hon är väl så rik att hon har råd med en svit på Plaza? Men det intressantaste var en annan nyhet, som det kryptiskt stod "rain man" som rubrik. Kunde tyvärr inte läsa denna nyhet heller!

Matematiskt tror jag korrelationen ligger på fifty-fifty! Alltså ligger dem lodrät ifrån varandra! Blir nu nästan rädd över vad som ploppar upp!