Roomie

Mer
5 år 9 månader sedan #1070174 av Nissegossen
Har önskat det Geta nu tyvärr försent de vill inte ha mig här vad jag förstått samt att jag får leva på existensminimum om de ska få pengarna från mig tills jag dör.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1070176 av rymd
du måste aktivera din kp när han kommer från sin semester. Du ska liksom inte behöva oroa dig över att få bo kvar när du betalt hyran på samma ställe så länge. De borde skämmas som inte gett dig tydliga alternativ

borde finnas något samarbete mellan sjukvård, bostadsbolag och kommun osv
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1070178 av Geta
De måste skramla fram en bostad åt dig, Nissegossen!
Mer
5 år 9 månader sedan #1070184 av Nissegossen
Jag har till och med tänkt mig en lägenhet med uteplats till en lägenhet i området. Jag trodde att en granne hade gått bort, hon hade fått en lägenhet med uteplats och jag upptäckte en tid senare hade fått en lägenhet med ute plats innan hon flyttade lagade jag frikadeller i hennes kök, det var ny plockade nässlor jag gjorde soppa på och vi åt, hon fick resten av soppan.

En gräsklippare som stod lutad mot en dörr till ett sophus, den tog jag för den gick inte att klippa med, den var totalt in snörad med gräs så den roterade inte, Jag tog den till hobby rummet, tog bort allt sedan smörjde jag den och förvarade bakom skyddsrums dörren där jag också har mitt källarförråd. En tid senare tog jag den till hennes dörr ringde på och jag sade du tog min lägenhet ifrån mig, men jag tror du behöver den här bättre än jag.

Hon frågade hur mycket vill du ha för den? Jag sade det kostar inget men om du vill ge mig en sexpack öl, så är jag nöjd.. hon ringde någon dag senare och bjöd på matjessill och nubbe. Nej inte i år, flera år sedan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1070193 av rymd
ta ett par dagar att städa så gott du kan, sen ringer du och felanmäler en grej i taget.

du är väl hyresgäst? Lägg förslag till bostadsbolaget att du bott där så länge att du behöver ställa dig i förtur till en marklägenhet. En sak i taget. Byråkrati tar tid, men helt klart att du har anledning och rätt till den.

Beskriv varför. Låt en läkare undersöka dig och skicka en kopia av läkarutlåtandet till hyresgästföreningen, kp och bostadsbolaget osv
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1070232 av Nissegossen
Suck! bekymra er inte, jag bekymrar mig inte själv, det kommer att ge sig vad jag får (Eventuellt) alternativ om inte bekymrar inte mig själv gör jag upp planer nu så kommer det att vara helt onödigt när det gäller.. Det gäller att fånga det i luften när det kommer tid och råd. Grundtanken är att jag kan överleva detta och få någonstans att sova inomhus.

Annars är jag beredd att klara mig själv i nödfall

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum