Min miljö knäcker mig....:(

  • Tröstlös
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #45018 av Tröstlös
Min miljö knäcker mig....:( skapades av Tröstlös
Hej...

Jag undrar om ni tror att ett dåligt förhållade kan göra manodeppression värre? Jag har en pojkvän som alltid är sur och som jag bråkar med jättemycket och jag har blivit jättemycket sjukare sedan jag flyttade till honom för ca sju år sedan. Jag är alltid ledsen och tycker att livet inte känns värt att leva. Kan miljön spela stor roll om man har denna sjukdom eller har allting verkligen med signalämnen och ärftliga faktorer och göra osv?

Tacksam för svar
Ledsen :cry:

Mvh Tröstlös
Mer
17 år 9 månader sedan #45049 av Isa-Alise
Visst är miljön viktig... och en miljö med mycket gnäll och gnabb kan göra att man mår sämre... det är viktigt att din pojkvän lär sig ta hänsyn till dig... kanske han kan gå med på anhörigstöd eller någon kurs för anhöriga så att han lär sig mer om hur han ska bemöta dig?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #45058 av
Svar från i ämnet Min miljö knäcker mig....:(
Hej!
Jag är också manodepressiv. Har bott själv de senaste fem åren och har varit manisk tre gånger under dessa år. Innan detta var jag sambo i åtta år med en man och helt symtomsfri, varken uppåt eller neråt. Det berodde säkert på att jag kände mig trygg i vårt förhållande, han förstod mig och vi kunde prata öppet om allt. Det är viktigt i ett förhållande. Innan min sambo och jag träffades hade jag mått dåligt i fyra år med mani och depression vartannat. Har lärt mig leva med min sjukdom fast det inte är lätt. Försök och prata med varandra istället för att bråka. Hoppas allt löser sig till det bästa för dig :D Lycka till! MP
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #45134 av
Svar från i ämnet Min miljö knäcker mig....:(
Det låter lite som du vill ut ur relationen. Ibland tar kärleken slut och det är bättre att gå vidare i livet var och en för sig.