Överleva monotomi

Mer
4 år 6 månader sedan #1189989 av Richard
Svar från Richard i ämnet Överleva

zoegas skrev: Har ni armbandsur?

Mobilen håller inte länge. Internet och gsm-nätet kommer saboteras av Ryssen. Vad ska du göra?



Kompass, barometer, höjdmätare, termometer. Två tider, stoppur, timer, kalender, två alarm. Bakgrundsbelysning och batterispar (man kan släcka urtavlan).
Batteriet håller i två är, vanligaste knappcellen (Finns på Ica) och går att byta med skruvmejsel. Allt för 1000 spänn.

Clawgear. Används av Delta force och kustjägare. Det är allvar nu.

Den där var intressant! Ska se om jag kan spara ihop till den! Inte jättedyr.

Jag har en GPS som tar emot data direkt från satelliterna. GPS i smartphones går ju delvis via mobilnätet, som lätt slås ut.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1190012 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Överleva

zoegas skrev: Har ni armbandsur?

Mobilen håller inte länge. Internet och gsm-nätet kommer saboteras av Ryssen. Vad ska du göra?
.

nej , jag tror inte att det blir så viktigt att veta exakt vilken tid det är på dygnet faktiskt, hur illa det än blir. och särskilt inte om vi kommer ut från det här moderna eller samtida sättet att "leva".

GPS vill jag inte heller ha att förlita mig på, har förresten skrivit ut kartor på biblioteket som jag kan ha i fickan.

Ryssland är förresten det land i världen som håller på att utveckla ett alternativt internet, och mig veterligen, som gått ut med det officiellt, och jag tror inte alls att det betyder att det är Ryssland som kommer förstöra internet utan det finns onda jävlar i hela världen! och inte minst som är mäktiga och har mycket pengar och vill att det ska bli ett helvete för folk, eller ta över kontrollen och få oss att tillbe dem som frälsare typ. men vi får se när det stramas åt, antagligen kommer det börja cencureras mer och mer, alternativa språkrör kommer bli mer och mer förföljda och trakasserade, utmålade som onda jmf med etabliserad media och troligen kommer det i princip förbjudas att prata om Jesus som om Han vore Gud.

men har du fått en profetia om Herren Jesus Kristus att Ryssland ska sabba internet, så skulle du väl sagt det, kan man hoppas.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 6 månader sedan #1190110 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Överleva


Överleva på en hundring

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1190113 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Överleva
såg bara nån minut men verkade ju rätt kallt iaf. en tävling. Det verkade som att att de i princip gått ut och lagt sig och sova i skogen.. 100kr, räknades kläderna med i det? hur mycket blir en hundring värd när eller om man måste övernatta i skogen?

själv höll jag faktiskt på en hel del med att bygga min egen vedkamin när jag tältade i somras. hittat ett ställe där jag kan få massor av metallburkar från. från en restaurang. så jag har en popnitstryckare som jag kan ta med mig samt nitar i rostfritt och eldsäkra. blev en del att städa från där jag tältade, säkert 20 stora metallburkar som jag hade klippt och nitat i på olika sätt. det som jag har planerat nu är att jag ska undersöka om det inte går att svetsa metallburkar med hjälp av magnesium. sökt en hel del i det och inte hittat någon som säger varken bu eller bääh!

dock lär det bästa vara att inte ta av sig Guds Rustning, frälsningen som Hjälm, den heliga Tron som Sköld, Sanningen, Guds Ord som svärd osv. att förlita sig på att Herren sänder änglar som hjälper och vägleder en skadar knappast heller
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
Mer
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1190122 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Överleva
tack NG men jag har allt en hel del sånt samlat i mina playlist's på youtube "fire" samt "survival" - www.youtube.com/playlist?list=PL9ogEgYsK...luksWlTFudMY81SJXHoz

lyckades få till en rätt hyffsad kamin till slut med stupränna som skorsten samt stora plåtburkar som avkylare runt typ. det blev ett väldans drag när jag eldade. inte minst när jag körde med begagnad frityrolja.