Jag skulle aldrig kunna ha en partner som äter kött!

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1311164 av Pimed
Jaha det finns även grövre missbruk utan man behöver vara narkoman. Narkoman är man om man sysslar med injektioner.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1311165 av Cosmos
Det finns så många olika typer av andra  missbruk. Matmissbruk, sexmissbruk, shoppingmissbruk, träningsmissbruk (jo faktiskt, känner två) mm mfl etc. Det går att missbruka människor också, Energitjuvar finns det också många av, de som bara tar utan att ge. Människan är komplex. Vi har ett belöningssystem i hjärnan som bara skriker efter påfyllnad av just vår drog. Med narkomaner är det extra svårt då toleransen stiger snabbt och kräver mer och mer. Men jag har känt sådana som kommit ur knarkträsket och trots att de har blivit skadade ändå kan skapa ett någorlunda bra liv.  
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Cosmos.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1311171 av Pimed
Precis vad jag menar Cosmos! Väl sagt!
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1311226 av Zoidar

Pimed skrev: Jaha det finns även grövre missbruk utan man behöver vara narkoman. Narkoman är man om man sysslar med injektioner.


Ok, jag tvivlar dock på jag skulle gå in i en relation med någon som har ett beroende av t.ex. LSD.

"Narkomani (av  grekiskans   νάϱκωσις , förlamning, domning och  μανία , raseri, vansinne) innebär ett artificiellt behov av narkotiska preparat – sederande ämnen – såsom alkohol, bensodiazepiner och, eller ett missbruk av sådana ämnen. En person som utvecklat narkomani kallas narkoman, eller vardagligt knarkare. En tidigare benämning på narkomani var eufomani. Narkomani förekommer dels på illegala preparat, dels genom illegal handel med narkotikaklassade läkemedel." /Wiki

Aldrig förr hört att alkoholism kallas narkomani... 

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311239 av krokus
Zoidar,
Nä, inte jag heller. Att vara medberoende till någon som missbrukar alkohol eller droger, är för jobbigt. 
Mer
3 år 3 månader sedan #1311243 av Geta
Missbrukare av kött har inte alls lika instabilt humör som narkomaner och alkoholister. Om man ska jämföra.