Kära schizosar. Ny, men gammal eg. =)

Mer
12 år 5 månader sedan #443894 av tz0ne
Hej! Kära schizosar.

Hur mår ni? Hooray.

Många kramar från mig.

Jag var här för några år sedan men har missbrukat i några år. Intrevenöst.

Dem sa jag var frisk och skulle slippa medicin. Då slutade jag missbruka. Men jag har fortfarande medicin och är lite besviken.

Nu ska jag försöka skaffa mig ett bra liv utan droger. Som schizofren, men ganska flitig schizo. slippa dubbeldiagnos stämpeln och bara va schizofren. Det verkar rätt nice, nästan. Inte rikigt men kan se mycket fördelar med att bara vara schizofren. även om schizofren inte gärna är något man ska skämta om enligt mig själv.

Några råd för att klara livet och se symptom i tid? eller hur gör man? Är någon som mig?
Mer
12 år 5 månader sedan #443896 av Geta
Vad kallade du dig tidigare?
Mer
12 år 5 månader sedan #443900 av Nissegossen
välkommen tillbaka.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 5 månader sedan #443907 av tz0ne
someone. röd på olika språk kallades jag också. LIte andra namn med.

Velat va lite hemlig :P

Inte den starkaste stammisen. Men läst igenom en hel del här igenom åren.

Trevligt att ni finns till.
Mer
12 år 5 månader sedan #443909 av tz0ne
Skönt att vara drogfri.

Tar risperdal 5mg och cipralex 15mg. Det funkar bra nu. Hade en lättare episode för ett tag sedan men löste det igenom att höja medicinen. Jag är sådan så jag brukar märka när jag har konstiga saker för mig. Oftast.

Kan tänka rätt klart nu jämfört med de tidigare åren som hjärnan var insjunken i depression. Eller efterdyningar av psykos kanske det var. Eller jag var drog påverkad och mådde bra av det. Eller livet var ett helvete för man hade avtändning och paranoia.

Det ser ljusare ut nu. Men man verkar va fast i detta medicinträsket.

Psykiatrin fick mig att tro att det var drogerna och tvångstankar som fått mig att få parnaoia men det kvarstår. Symptomen. Blir värre med mindre eller utan medicin.
Mer
12 år 5 månader sedan #444002 av Admin1
Välkommen tillbaka! Kommer ihåg att du postade som someone. Vad har du missbrukat för droger? Ganska vanligt med missbruk vid schizofreni och 50 % har eller har haft problem med missbruk. Nackdelen med missbruk är att återfallen i psykos ökar 4-5 gånger och sedan så ökar symptomen. Sedan så får man ofta sämre vård och riskerar hemlöshet.