Lite hjälp tack

Mer
18 år 6 månader sedan #26944 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Lite hjälp tack

Mesmerize skrev: Nja, rätt har han ej. Finns inget som är rätt eller fel.


Hehe, ja, filosofiskt är jag på din sida, men, om vi nu antar att du är din bäste vän och keeper? Gör du allt för dig själv? misslyckade självmordsförsök är, om de inte leder till en vänding, hemska.

Sån där politisk korrekt goja får du ta med nån som fortfarande tror att livet har en mening.

Det vet jag inte om det har, beror på hur man ser det.
Är det PK att säga åt dig att kämpa för dig och känna livet?

Tänk dig at du är hulken, krossad av fiender under megaton av gråsten, tror de, men rätt var det är rör det krossade berget på sig. Hulk lever! O han e fett förbannad på de som försökte krossa honom med ett litet berg!

Känslan av "nä nu"....
Om du ska få det bra måste du få den på rätt sätt.

Och även om det nu fanns det, så borde det faktum att du säger att kognetiv terapi inte är rätt här bekräfta att det är fel. Eller hur? Aningen motsägelsefullt annars.


Hmm, livet är motsägelsefullt. Den hårda modellen Kenth drog upp är det nog inte läge för med dig nu. Men självklart finns svaret i att du skapar om din tanke och påverkar din känsla.

För det andra är det komiskt att du tar upp just den filmen. Såg uppföljaren idag, dock inte lika bra som ettan, men den här tråden handlar inte om filmrecension.

Eftersom det inte är en recensionstråd så ska jag väl inte fråga dig dådå.
men du vet vad jag tänkte. Vad tänkte du?

Tack för ditt tips, det är inte omöjligt att jag misslyckas. Du kan ju ta och anlita en bookie så tjänar du lite pengar på mitt missöde oxå.

Nä, man ska inte tjäna pengar på individers psykiska elände.
Fast jag vet ju att du tänkt o planerat länge...
Ge dig själv en liten tid till och försök bara leva. Om det ändå är så, så fixa det snyggt och säkert.
Så det ser ut som du var "dum och dog i en olycka".
Mer
18 år 6 månader sedan #26957 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Lite hjälp tack
-
Mer
18 år 6 månader sedan #26959 av Mesmerize
Svar från Mesmerize i ämnet Lite hjälp tack
Isa-Alise,

ja visst, idag är ju ändå den stora onsdagen, då jag ska ut på den enligt kenth så förkastliga krogrundan :) Dessutom är han ett underbart stöd, borde bli psykolog. Haha.

Mår likadant som vanligt, men aningen nervös över att jag inte har pengar till att hämta ut mina sista Sobril just nu, hoppas det löser sig.

Ere bara jag som tror att medvetande upphör helt när man dör?
Mer
18 år 6 månader sedan #26961 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Lite hjälp tack
-
Mer
18 år 6 månader sedan #26981 av Missan84
Svar från Missan84 i ämnet Lite hjälp tack

anonym skrev: vaför posta ett inlägg här överhuvudtaget om det inte är ett rop på hjälp eller empati.. hur svårt är det egentligen att ta livet av sig om man verkligen vill? inte speciellt, finns hur många sätt som helst som garanterat funkar... dock är inte benso och alkohol eller att skära sig i handlederna ett av dom... har själv haft självmordstankar nästan varje dag i åratal.. Dom här sjukdomarna är ett helvete på jorden, men jag har aldrig gjort något försök utan bestämt mig för att kämpa in i det sista... den dag jag inte orkar längre om den kommer, kommer jag jag garanterat inte misslyckas att ta livet av mig... misslyckas gör man om man handlar i oöverlagd panik eller om man egentligen bara vill ha uppmärksamhet...

Dock är mina självmordstankar något jag aldrig pratar med familj vänner eller släkt med, enbart vården och i enstaka fall som nu här på nätet, det sista man vill är ju att göra närstående oroliga.


Jag tycker att du har fel där.
Då jag har försökt ta livet av mig så handlar det inte om hjälp eller nåt.
Utan då vill jag verkligen.
Jag har misslyckat så många gånger och varje gång jag har vaknat så har jag blivut arg och skällt på läkare eller dom på psyck eller nära och kära för att dom har räddat mig.
så där kan du tala för dig själv.

Men åter till dig mesmerize.
Jag hoppas att du kämpar vidare håller tummarna för dig och hoppas att du mår bättre snart.
Kram missan84

Och ni andra.
vad skulle ni tycka om att få såna svar som ni skriver till mesmerize.
Tänk om det var ni som skrev detta.
mesmerize har nog skrivit det som var närmas hjärtat eller i huvet då.
Jag känner igen mig på detta inlägg.
Jag kan skriva precis hur jag känner just för den stunden men kan också ångra att jag skrev det.
men sen kan jag tänka att det var nog bra för det är bättre att skriva ner det man känner än att skada sig själv.

Eller har jag fel??????

Jag trodde man skulle skriva om det man tänkte på eller det som var just närmast hjärtat på forumen men jag hade visst fel. :rolleyes:
Mer
18 år 6 månader sedan #26982 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Lite hjälp tack
Ja fan ta livet av dig! Jag kommer inte att sakna dig för jag känner dig inte.
Bor i GBG och vill ta en öl innan pillrena så skicka ett meddelande, jag är sugen på öl.

Alla dör vi förr eller senare.
Vi får inte väjla när vi skall födas.
Men i döden finns ett val.