såren

Mer
19 år 9 månader sedan #2307 av scorn
såren skapades av scorn
Min psykiater ville att jag skulle sys, men jag ville inte träffa den nya. Min psykolog är död för min smitta (mörker och mörker) och jag ska träffa en annan temporärt en gång och sedan under deras semester. Hur säger jag till dem att slösa sin tid på riktiga människor? Det talades om inläggning också. Förvirring igen. Smärtan. Förlåt att jag skriver. Behövde något för att dämpa h-u-n-g-e-r-n.
Mer
19 år 9 månader sedan #2340 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet såren
Hej!

Har du gjort såren själv? Skurit dig? Det kanske finns några här som kan ge goda råd hur man kommer bort från det.

Jag har blivit skuren två gånger utan bedövning sista månaden p.g.a två inflammerade talgkörtlar eller bölder. De tyckte att jag var ganska smärthärdad på vårdcentralen och tålmodig.

Admin
Mer
19 år 9 månader sedan #2346 av scorn
Svar från scorn i ämnet såren
Jo. Självförvållat. Min hud prasslar likt papper. Jag kanske är en pappersdocka?
Mer
19 år 9 månader sedan #2419 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet såren
Om du inte varit inlagd förut tycker jag du ska prova det. Där kan de ju byta medicin till en som passar dig. Och förhoppningsvis ska dina symptom minskas eller helt försvinna. Jag var inlagd i en ganska lång period, 1 år. Blev utskriven för ungefär 2 år sedan. Idag är jag faktiskt glad att jag fick hjälp, särskilt för mina anhöriga som säkert mådde dåligt pga mitt betéende. Är nu i princip helt symptomfri från psykotiska symptom. Jag har i alla fall nu problem med det sociala, problem med närminnet och svårt att klara mig själv.
Mer
19 år 9 månader sedan #2421 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet såren
ensam-vargen,

På Karolinska skall de starta ett minnesträningsstudie vid schizofreni. Det går att köra minnesträningsprogrammet hemma via Internet. Du kan läsa mer om minnesträningen vid psykos här:
www.psykiatrikarolinska.org/inte ... ent.html#b

Admin
Mer
19 år 9 månader sedan #2422 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet såren
Tack för länken admin, läste igenom det men stod ingenstans var man kan ladda ner ett sådant program. Nu har jag inte jättedåligt minne. Det visar sig genom t ex framförallt då jag talar att jag glömmer bort vad jag ska säga, "hakar upp" mig i meningar och liknande. Kan heller inte uppfatta allt omkring mig vilket gör att man gör bort sig många ggr. Nedsatt minne har jag definitivt märkt men jag glömmer inte bort allt. Men kan hända att zyprexa ska ha effekt på detta också, hoppas det blir bättre. Jag har en fråga annars som jag funderat på. Om man tillfrisknar, försvinner även de negativa symptomen, t ex social tillbakadragenhet? Jag har iofs inte fått klart för mig om min social tillbakadragenhet tillhör sjukdomen eller om det har blivit en del av personligheten.