Är ni ärliga med er sjukdom?

Mer
9 år 10 månader sedan #677509 av Bomb
Berättar ni för er omgivning om er sjukdom, isf för vilka? Om inte; varför?
Mer
9 år 10 månader sedan #677511 av Utomjordingen
Jag skulle vilja att du inte är ärlig och berättar om din sjukdom för det ställer bara till mer skada än nytta. Spela frisk istället!
Mer
9 år 10 månader sedan #677512 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är ni ärliga med er sjukdom?
Nej, jag har slutat vara ärlig med sjukdomen. När jag var ärlig och berättade om min schizofreni
förlorade jag jobbet. Det var min psykoterapeut som sa till mig att berätta för alla jag mötte att
jag har diagnosen schizofreni. Nu tiger jag. Jag försöker uppträda så friskt som möjligt.
Mer
9 år 10 månader sedan #677516 av idefix
Jag har berättat för mina närmaste vänner, och har faktiskt förlorat en vän på grund av det.

I övrigt så spelar jag frisk så långt det bara går.
Mer
9 år 10 månader sedan #677517 av Bomb
Svar från Bomb i ämnet Är ni ärliga med er sjukdom?
Tråkigt att höra Geta och Idefix. När jag varit sämre de senaste dagarna har jag varit på jobbet, och ansträngt mig för att ingen ska märka något, men jag kan inte sluta tänka att de vet, att det märks. Det känns som att nästa steg är att de hör vad jag tänker. Min familj och min pojkvän vet om min diagnos, och hanterar det bra vilket är en otrolig lättnad. Tänk vad skönt det vore om man kunde vara ärlig och få förståelse. Det är ju en så stor del av en. Väldigt tråkigt att höra om era upplevelser.

Jag jobbar i mitt egna företag så det är tur nog svårt att få sparken, men jag räds när säsongen är över och jag måste hitta ett vanligt arbete, hur det ska fungera där.
Mer
9 år 10 månader sedan #677521 av Bomb
Svar från Bomb i ämnet Är ni ärliga med er sjukdom?
Och jag hatar att ljuga.