En livsåskådning

Mer
8 år 3 månader sedan #798912 av kablam
Håller jag på bli galen, men varför hostar alla åt mig och harklar sig? Är det för dom kan se att jag inte passar in i samhället? Reklam människor ringer mig och är elaka mot mig min bror som är med mig säger samma sak. Så varför ska jag bry mig om samhället när alla människor vill se en död kan lika gärna snatta och leva som en rövare eller ska jag hosta tillbaks och slåss vad är meningen med beteendet hade betalat vad som helst för att veta det.
Mer
8 år 3 månader sedan #798915 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet En livsåskådning
Kan vara paranoia! Sen så kan det vara så att anpassar man sig inte till samhällets ideal så kan man bli extra utsatt! I dagens mediasamhälle är det viktigt att följa trender och mode! Gör man inte det utan agerar på ett annat sätt så kan man få skit på sig! Trender är för svaga människor som inte hittat sig själva än! Vet man vem man är behöver man inte förställa sig efter trender, utan har sin egen stil och inte bry sig om massa jobbiga modemänniskor!
Mer
8 år 3 månader sedan #798924 av kablam
Svar från kablam i ämnet En livsåskådning
Behövs fler Christer Petterssons och flincks
Mer
8 år 3 månader sedan #799114 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En livsåskådning
Det där att hostningar och harklingar är riktade mot dig beror nog på förhöjd självreflektion. Betyder att det mesta som händer i omgivningen handlar om dig. Det kan vara samma sak med musik, TV och tidningar att de också handlar om dig och då kallas det för hänsyftningsparanoia. Vid psykos kan man också vara i centrum för världens uppmärksamhet och världens viktigaste person. Då pratar man om grandiositet.
Mer
8 år 3 månader sedan #799115 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En livsåskådning
Vad sägs om andefurste och världshärskare?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 3 månader sedan #799389 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En livsåskådning
Vid schizofreni är nog ljuset mest på sig själv. Jag märker samma fokus hos mina släktingar.