Har du haft självmordsförsök i ditt liv?

Mer
6 år 4 månader sedan #1007145 av Lelle
Har du haft självmordsförsök i ditt liv? Rösta nu.
Mer
6 år 4 månader sedan #1007146 av Geta
Nej, jag har inte gjort något självmordsförsök men har levt osunt. Har inte brytt mig om att sköta mig för det gjorde det samma tyckte jag.
Mer
6 år 4 månader sedan #1007147 av Lelle
Jag är en person som alltid länge inte tänkt på självmord och varit lite benägen för det. Jag hade en tuff depression år 2008-2009 men var aldrig i närheten av självmord.

Men i den senaste psykosen fick jag panikattack, fast den var typ grovare. Det var så himla jobbigt! Och för att bli av med det så försökte jag ta livet av mig genom att överdosera medicin mycket och sen kväva mig, rispade även i handleden. Men jag somnade sen pga överdosen med medicinen och på så sätt försvann panikattacken, hade inte kvar den när jag vaknade!

Jag är arg! Det vill mycket till för att jag ska bli självmordsbenägen, vanligtvis är jag inte så!
Mer
6 år 4 månader sedan #1007149 av Lelle
Jag stod inte ut under panikattacken, eller det var något liknande, fast grovare typ. Jag var ju dessutom psykotisk och trodde att jag var djävulen och att jag därför måste dö.
Mer
6 år 4 månader sedan #1007151 av Lelle
Fast idag vet jag att somna kan vara en flykt från panikattack! Panikattacken lägger sig då när man somnar och finns inte kvar när man vaknar. SÅ att ha sömnmedicin hemma skulle faktiskt kunna innebära en livräddning för mig!
Mer
6 år 4 månader sedan #1007153 av memphis
Innan jag började äta lithium hade jag depressioner. Jag tyckte om att ha en plan ut. Och hade det också. Men lithium har verkligen botat mig från depressioner, jag blir inte längre deprimerad. Så på så vis är lithium en utmärkt medicin, om man har återkommande depression. Nu beror ju depression mycket på hur man har det också. Man kan inte ha det helt kasst och må bra. För då är man manisk i psykos!!