Choklad fan....

Mer
5 år 5 månader sedan #1108935 av Amandara
Köpte två stora chokladkakor för jag kände för att hetsäta....Men de är fan inte goda.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108936 av Geta
Svar från Geta i ämnet Choklad fan....
Har också hetsätit en chokladkaka idag. Det blir bara magknip efteråt.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108939 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Choklad fan....
Ja inte mår man bättre precis men i stunden. Öl vill jag inte ha jag gillar inte att vara rusig nuförtiden. Även att jag har öl hemma.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1108959 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Choklad fan....
Har mörk choklad med hög kakaohalt i mitt kryddskåp samt nötter, jordnötter har jag har upptäckt att jag blivit allergisk mot dem, men jag kan äta cashew nötter istället och har även Marabou mjölkchoklad och även andra nötter samt sötmandel jag kan äta. Där står också efterrätter bara blanda mjölk i och sedan låta stå i kylen och vispad grädde till.

Kanderade mandlar, enkelt fyll en gjutjärnsstekpanna med vatten häll i en dl socker sedan lägg i mandlarna koka under omrörning och när ni märker att vattnet nästan kokat bort, sänk temperaturen och rör lite kraftigare med en träslev då trådas sockret och mandlarna kanderas, sedan sätt stekpannan i ugnen på 50 grader låt stå tills all fukt är borta, då är de krispiga och goda. Vill man ha mandlarna utan skal, koka upp vatten skålla dem sedan är det lätt att få bort skalet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108967 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Choklad fan....
Choklad kan vara svårt att låta bli att hetsäta, det tycker jag. Pepparkakor är bättre att mumsa på. Det är inte fullt lika mycket kalorier i dom och de är nästan lika goda. Kanske höjer de ämnesomsättningen lite också, vilket är bra. Men, är man sugen på choklad, duger inget annat!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 5 månader sedan #1108970 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Choklad fan....
Inwatto har du prövat att lägga på ädelost på tub på pepparkakorna det är faktiskt en höjdare pepparkakor finns året om.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum